Ga naar inhoud

één enkel woord in een paragraaf aanpassen


Aanbevolen berichten

Wanneer je in de css allerlei eigenschappen toegevoegd hebt aan een tekst met een class in de html maar je wil bv 1 enkel woord een andere kleur geven. Hoe pak je dit best aan? Ik heb 2 div's in mijn footer plus een foto rechts (float: right) De korte tekst in de footer in de div heb ik een class gegeven. Die kleurt rood in de html. Nu wil ik 1 woord in die class bv een andere kleur geven of een groter lettertype. Hoe los ik dit op want een class in class maken dat lukt niet denk ik.

Dank voor jullie reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar een woord van andere kleur wilt dan kan je dat best in de html code doen door zo te doen:

<font color="#fc0c17">Tekst</font>

Ofwel doe je zo in CCS

.font15 {

font-family: "Times New Roman", Times, serif;

font-size: 16px;

color: #cfbcbc;

font-style: normal;

line-height: normal;

font-weight: bold;

font-variant: normal;

margin: 0;

}

<font class="font15">Tekst</font>

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om dit te doen met een <span>-tag. Een span staat voor een stukje tekst of een woord. Dit kun je dan bijvoorbeeld op de volgende manier in je stylesheet zetten:

.content span{
     font-weight:bold;
}

Je bron code wordt dan dit:

<div class="content">
Dit is een <span>stukje</span> tekst. Dit is <span>dik</span> gedrukt. 
</div>

Alles wat tussen de <span> tags staat wordt dan via je stylesheet veranderd in hetgeen wat je hebt ingegeven.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.