Ga naar inhoud

[Windows7] Crashen Firefox 4.05


Duidelijk

Aanbevolen berichten

Hey,

Sinds een anderhalve week crashed firefox uit het niets. Het gebeurt wel frequenter als ik meer tabladen openzet, en als ik eenmaal een grootte bereik (dus hoeveel MB firefox inneemt) kan ik hem zelfs niet meer herstellen (=instant crash)

Ook komen er adds te voorschijn boven op de webpagina (soort van balk) of over heel de webpagine, maar deze laatste kan je wegdoen door op (skip add) te klikken. Ik krijg die adds op elke site, allemaal willekeurig. Ik kan ze ook niet verwijderen met addblock.

Wat wel opvalt is dat internet explorer plots terug vraagt om te updaten en op de achtergrond open gaat zonder dat ik dat vraag. Ik heb zelfs IE volledig verwijdert vroeger. Ik vind IE ook niet meer terug tussen mijn software.

- Ik heb firefox er al volledig afgegooit en opnieuw opgezet (inc al mijn persoonlijke instellingen). Dat haalde niets uit.

- Ik heb al gezien naar opstartprogrammas en enkel de basis daar laten aanstaan ... haalde niets uit.

Ik weet het niet meer. Momenteel werk ik met chrome maar ik zou liever terug met FF werken.

MVG

Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firefox zit nog maar aan versie 4.0.1, dus als je 4.0.5 gebruikt, dan gebruik je een bèta-versie en dat is nooit aan te raden.

Wat je kunt proberen:

- Firefox verwijderen inclusief gebruikersinstellingen via Start/Configuratiescherm/Programma's/Een programma verwijderen/Mozilla Firefox. Op een gegeven moment zal gevraagd worden of je de gebruikergegevens wenst te wissen. Zeg dan Ja.

- Installeer Firefox 4.0.1 HIER. (en NIET Firefox 4.0.5)

- Daarna controleer je of je vanaf een 'propere' firefox account opstart. Om echt zeker te zijn, maak je gewoon een nieuw profiel aan zoals HIER uitgelegd staat.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zeker bent dat je vanaf een nieuw profiel werkt in Firefox kan malware de oorzaak zijn van het rare gedrag van Firefox.

Volg onderstaande procedure.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Volgens mij zijn er ongewenste werkbalken bij jouw in Firefox geinstalleerd, waardoor Firefox crasht. Maar met een nieuw firefox profiel zouden die toch weg moeten zijn...? Dus toch voor alle zekerheid eens een hijackthis logje posten dus.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop mfevtp

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete mfevtp

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: revenuestreaming browser enhancer - {7CB31C91-27EB-5479-F82D-34C0368A7DA5} - C:\Windows\SysWow64\jjlydsiscuieke.dll

O2 - BHO: yourprofitclub - {c0d3cc73-9592-5457-ceb6-9f92d4ca70a1} - C:\Windows\SysWow64\5aa57c54.dll

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Foxit PDF Creator Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [zyknqeoduetyqb] C:\Windows\System32\regsvr32.exe /s "C:\Windows\system32\jjlydsiscuieke.dll"

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder Ask Toolbar of Ask.com via Configuratiescherm -> Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files (x86)\Ask.com

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop mfevtp

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete mfevtp

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll (file missing)

O3 - Toolbar: Foxit PDF Creator Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte map : C:\Program Files (x86)\Ask.com

Hang dan een nieuw logje van HijackThis in je volgende bericht ... en laat even weten hoe het nu met het gedrag van FF staat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

gedaan, enkel die map ask.com bestaat niet. Ik heb wel een zoekopdracht laten doen in C: naar "ask.com" en ik kreeg dit: http://sp.ask.com/toolbar/config/widgets/socialmini/ticker.html?btnid=1114&height=550&width=585&locale=en_US&first=true&inchevron=1&speed=5000&maxitems=30&interval=1200000&maxcharticker=33&url=http%3A//sp.ask.com/toolbar/config/widgets/socialmini/widget.html%3Fbtnid%3D1114%26ntbtnid%3D1115%26locale%3Den_US%26nativeon%3Dtrue%26first%3Dtrue%26inchevron%3D1%26maxitems%3D30%26interval%3D1200000%26currenturl%3D

Ik kan het ook niet verwijderen.

Nu het Hijack logje:

[ATTACH]10912[/ATTACH]

Ik heb nu 10 min FF gebruikt en geen problemen gehad. Ik zal straks laten weten hoe het verder gegaan is.

hijackthis 230511 1930.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.