Ga naar inhoud

[OPGELOST] serial99.com


Aanbevolen berichten

ik heb een vriend en die is zo dom geweest om naar een foute site te gaan. Hij heeft hierbij iets gedownload en nu heeft hij in elke venster van internet explorer Serial99. Bijv, bij dit venster staat Pc helpforum- nieuwe discussie starten - Serial99.com. Ik heb zo mijn vermoedens dat dit niet erg goed is voor je pc, ik wil dit dan ook verwijderen, maar hoe doe ik dit? Ik heb de cockies en geschiedenis al verwijderd, maar zoals ik al verwacht is het niet zo simpel te verwijderen. Dus help mijn vriend. En kan iemand mij precies vertellen wat dit doet?

P.S. Hij gebruikt inderdaad nog IE + dom genoeg om dit te doen. Zijn bestuuringssysteems is vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, dat laatste zinnetje staan inderdaad 2 domme dingen om te doen ja :P

download eens de volgende 2 programmatjes en laat ze hun werk op het gemakje doen.

ad-aware

spybot search and destroy

laat deze 2 programma's zoals eerder gezegd rustig hun werk doen totdat ze zijn uitgescand en een hoop bagger hebben opgeruimd.

laat daarna het programmatje Ccleaner draaien, ruim hier de harde schijf mee op en ruim het register er mee op

Ccleaner

kijk of het probleem hiermee is opgelost.

zo niet, laat het dan even horen en wij zullen verder kijken.

Mv.Gr

Yannick

p.s. ik heb de discussie verplaatst naar het goede forum onderdeel, namelijk,

info -->Bestrijding spyware, virussen

er is een tijdelijke link van 2 dagen achtergelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

De suggesties van Yannick mag je vriend zeker uitvoeren, maar deze zullen het probleem niet definitief oplossen. Wat dan wel : download HiJackThis en maak een log met dit programma. Post dit log dan even in een volgend bericht en dan kijken we wel even mee wat er dient te gebeuren om deze besmetting te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, dat dom valt best mee hoor ... want het is het perfecte log dat je geplaatst hebt.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Serial99.com

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O23 - Service: McAfee Application Installer Cleanup (0199441194978049) (0199441194978049mcinstcleanup) - Unknown owner - C:\Users\Henk\AppData\Local\Temp\019944~1.EXE (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download ATF cleaner

Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.

Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.

Klik op de knop Empty Selected.

Maak dan een nieuw log van HJT, hang het aan een volgend bericht en laat eens horen of je probleem opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je alles correct zou uitgevoerd hebben, want geen enkele van de aangeduide lijntjes is gefixt. Het log is identiek aan het vorige en dat kan natuurlijk niet. Probeer nog eens met een nieuw log van HJT, want als die Serial99 niet meer voorkomt in IE zou hij ook uit je log moeten zijn verdwenen. Misschien een verkeerd log gepost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik alleen scannen doe staat ie er niet meer bij, dus ik denk dat ie gewoon het blog laat zien wat ik de eerste keer heb opgeslagen, want de tijd die erbij staat is 14.11 en dat is al een uur geleden terwijl ik 5 min geleden nog een blog gemaakt heb.

Volgens mij is het wel van de pc af

Heel erg bedankt iig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de optie "Do a system scan and save a logfile" aanklikken. Dan wordt een nieuw log aangemaakt en opgeslagen in de map van HiJackThis, in jouw geval C:\ProgramFiles\TrendMicro\HijackThis. Om zeker te zijn dat alles OK is zou ik dit nog wel eens graag bekijken. Maar dat is uiteraard jouw keuze ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.