Ga naar inhoud

D-link 524 beveiligen


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zit met een heel raar probleem in verband met het beveiligen van mijn draadloos netwerk.

Draadloos onbeveiligd internet werkt perfect. Maar..

Ik surf naar 192.168.0.1 en kies bij Wireless voor security WPA2.

Ik vul daar een wachtwoord in en krijg de melding dat het apparaat wordt herstart.

Alles ok, m'n netwerk is nu beveiligd zou je denken maar wanneer ik het wachtwoord ingeef kan hij maar niet connecten. Zowel niet op windows vista als OS X.

En ik typ wel degelijk het juiste wachtwoord in want ik heb het al 100 keer geprobeerd. Dan moet ik telkens een modem reset doen en heb ik terug onbeveiligd draadloos internet.

Ik kan er dus maar niet inslagen het netwerk te beveiligen.

Wat doe ik fout ?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het zo eens want windows doe het moeilijk als je iets verandert.

Ga naar de wireless gedeelte:

Daar vindt je SSID en geeft een totaal andere naam.

Verandert het paswoord en kopieert de paswoord in een kladblok.

Normaal gezien zal het nu wel lukken.

In het netwerkcentrum van Windows zelf bedoel je ?

Dus niets veranderen in de config van de modem en daar geen beveiliging toedienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt spijtig genoeg ook niet. Wat ik wel merk is dat wanneer de config van de router zegt

'the device is restarting now..' het aftelt van 20 tot 0 maar verder gebeurt er dan niets. Ik word nergens nieuw heen geleid, browser blijft op die pagina staan.

Als ik dan wil connecten naar het wireless lukt het weer niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast correos

Hoi visionaire,

'K heb eens op de link van D-link gekeken en op bepaalde fora.Volgens deze zou het instellen van WPA-PSK geen probleem mogen zijn doch bij WPA2 zou volgens deze fora heel veel problemen geven.Hoe dat komt vraag me niet daar ben 'k niet slim genoeg voor!!!:embarassed:

Vriendelijke groeten.

Correos.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.