Ga naar inhoud

Geen internet of telefonie


Mr Red

Aanbevolen berichten

Men ouders zitten sinds gisteren plots zonder internet of telefoon.

Bijde gaan via kabel van telenet. Dacht eerst dat Telenet zelf de connectie tijdelijk had verbroken maar vandaag nog steeds niets, dat lijkt me wat lang dus vermoedelijk ligt probleem bij de modem.

Morgen eens met gsm bellen naar klantendienst om eens te horen wat ze daar zeggen (ik zal alvast extra krediet op men kaart zetten...).

Nu wou ik toch ook eens jullie om raad vragen, mss is dit simpel op te lossen.

Volgende lampjes branden groen : Power, DS, US (knippert)

de andere lampjes branden niet : online, link, telefoon 1&2

De TV ( analoog via gewone kabel) heeft nog wel ontvangst.

Ik heb de stekker vd modem al eens uitgetrokken om te resetten, maar probleem blijft.

Zo, misschien weten jullie nog iets dat ik kan doen.

aangepast door Mr Red
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mee bezig gehouden,

telenet gebeld en 15min later stond er reeds een technieker aan de deur ! nuja dit is puur geluk want deze was net in de wijk bij een andere klant, het zou anders wel een dag (of dagen) langer geduurd hebben.

Soit, bleek dus dat er geen signaal naar buiten geraakte door dat de analoge kabel, die ergens achter de kast verstopt zat, was losgekomen. Weer aan gekoppelt en alles werkte weer.

Had ervoor wel de connecties aan de modem gekontroleerd maar wist niet dat er nog eentje verborgen zat achter een wand, da weten we nu ook weeral zi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.