Ga naar inhoud

Voor het eerst een PC bouwen


Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Photoshop, HD video's bekijken, Games in degelijke resolutie spelen

Wat is mijn budget ? - 500-750 Euro

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling

Ga ik overklokken ? - Eventueel

Ga ik later upgraden ? - Ja

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - USB 3.0 Graag, snelle SATA is ook altijd leuk denk ik

Ga ik zelf assembleren ? - Jazeker

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ik heb thuis nog Windows 7 Home Premium (wachten op Windows 8)

Ga ik zelf installeren ? - Dat zal geen probleem zijn

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Niet bepaald, wel graag een venster in de case

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee

Heb ik specifieke wensen ? - Graag niet té luid, maar daar moet niet echt rekening mee gehouden worden

Ik wil vooral graag weten welke videokaart en CPU jullie me aanraden..

Groetjes Jan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling :

Als processor nemen we de Intel Core i5 2500K. Deze is heel wat goedkoper dan de 2600K, maar het prestatieverschil is miniem. Een ideale processor voor gamen en overklokken. Om de processor koel te houden, zetten we er nog een Scythe Mugen 2 Rev. B op.

Als moederbord nemen we de Asus P8-Z68 V. Een uitstekend moederbord, USB 3.0, Sata600 en de nieuwste Z68 chipset.

Een setje Kingston HyperX Blu 4GB geheugen vliegt op het moederbord. Als je intensief bezig bent met Photoshop, raad ik je wel aan om voor de 8GB versie te gaan.

De grafische kracht wordt verzorgd door de MSI TwinFrozr II OC GTX 560 Ti. Een GTX 560 Ti is een goede keuze voor games, met het oog op uitbreiding via SLI.

Harde schijf is de populaire en zeer goede Samsung Spinpoint F3 1TB.

Dit alles wordt gevoed door de Cooler Master GS-750 en gestoken in de Cooler Master CM 690 II Advanced met een bijhorend raampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.