Ga naar inhoud

Problemen gigabit thuisnetwerk


Aanbevolen berichten

Heb de driver gedownload en geinstalleerd maar nog steeds geen 1000Mbps half duplex en volledige duplex in het lijstje, hmzz!

Had vanmorgend nog een mail gestuurd naar Asus (fabrikant van mijn laptop) en zei bevestigen dat mijn X72F wel degelijk een gigabit netwerkkaart aan boord heeft.

Maar dan nog, moest ik maar 100Mbps full duplex hebben, dan is de snelheid van om en bij de 10Mb/s toch ook nog erg traag?

Mvg,Fré

Link naar reactie
Delen op andere sites

ASUSTeK Computer Inc. K72F 1.0

Enclosure Type: Notebook

Main Circuit Board:

Board: ASUSTeK Computer Inc. K72F 1.0

Bus Clock: 133 megahertz

BIOS: American Megatrends Inc. K72F.208 10/18/2010

Processor:

2,67 gigahertz Intel Core i5 M 480

32 kilobyte primary memory cache

256 kilobyte secondary memory cache

3072 kilobyte tertiary memory cache

64-bit ready

Multi-core (2 total)

Hyper-threaded (4 total)

Communication:

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][/TD]

[TD]Auto IP Address: [/TD]

[TD]192.168.1.11 / 24[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]Gateway: [/TD]

[TD]192.168.1.1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]Dhcp Server: [/TD]

[TD]192.168.1.1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]Connection Speed: [/TD]

[TD]1 Gbps[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey stegisoft,

Heb de BIOS update uitgevoerd, geen merkbare verschillen.

BIOS: American Megatrends Inc. K72F.211 02/22/2011)

Ik heb Asus een mail gestuurd met de vraag waarom ik geen 1000Mbps half en full duplex terugvindt bij speed en duplex.

Afwachten naar hun antwoord.

Ik ga ook Atheros deze mail eens sturen.

UPDATE:

Heb net nog een nieuwere driver gevonden voor de Atheros AR8131 gigabit network card

Update is van 22/03/2011

Stuurpogrammaversie: 1.0.2.43

Doch ook geen verschil in snelheid en 1000Mbps half en full duplex opgave bij snelheid en duplex

Alvast bedankt voor al je hulp!

Nog een prettig weekend,

Mvg,

Fré

aangepast door Frederic86
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb antwoord gehad van Asus,

Bij "automatisch onderhandelen" staat de netwerkkaart ingesteld op (indien mogelijk) 1000mbps half of full duplex.

Maar gezien er bij verbinding 1Gbps staat beweren zun dat ik ook verbonden ben met 1Gbps.

Wat navraag bij de informatica dienst op men werk:

Mijn computers een vast IP geven gaat niet veel opbrengen in snelheid want dit doet juist hetzelfde.

De netwerkpaketten gaan naar de b-box om te "vragen" waar ze naartoe moeten, de b-box geeft dan weer dat het van poort 2 op de switch naar poort 3 op de switch verstuurd moet worden. Vervolgens neemt de switch dit over voor die netwerkpaketten aan een snelheid van 1Gbps (indien mogelijk).

De 10Mb/s die ik haal wil dat zeggen dat mijn interne kopiëersnelheid rond de 80Mbps ligt. Da's héél dicht bij een 100Mbps grens, die altijd theoretisch is. Maximum voor 10/100 verbinding is 12Mb/s

Iets wat hen opviel is de "Trend Micro NDIS 6.0 Filter Driver" die geïnstalleerd en geactiveerd is, ik heb deze uitgeschakeld en mijn snelheid ging direct de hoogte in!

Heb net bestanden gecopiërd naar mijn NAS en had op een gegeven moment een snelheid van 48MB/s. Super dus!

De harde schijf die ik gebruik kan over SATA zo'n 80 tot 100MB/sec halen, wat dat betreft zit ik daar dus nog niet op de maximum.

Via het programma "LAN speed test" heb ik de snelheid in mijn netwerk gemeten en die geeft ook weer dat ik op gigabit snelheid zit.

Ik ga het hier bij laten, ik ben tevreden met de snelheidsverhoging van om en bij de 10Mb/s naar een kleine 50Mb/s.

Stegisoft, ik zou u in het bijzonder willen bedanken voor al uw tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,

Fré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.