Ga naar inhoud

error 1068 + rtl120.bpl + geen audioservices + opties voor beveiligen en afsluiten


Myriad01

Aanbevolen berichten

Hey Wabbit,

Ik ben schijnbaar ook op het "werk" :-p (sorry).

Ik leef nog wel een beetje dus here goes:

- iobit kan niet verwijderd worden want is geopend door een ander programma.

Als ik daarnaar ga kijken dan kom ik de melding tegen dat iobit niet gestart is omdat rtl120.bpl ontbreekt/

't is dus in gebruik door een ander programma maar 't is niet opgestart...

Zo'n dingen doen mijn oren tuuten. Ik snap hier geen bal van :-)

Om windows defender te verwijderen (ik gebruik Avast) heb ik een machtiging nodig van 'trusted installer'.

Ik voel me Alice in Wonderland! :-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja, advanced system care is een onderdeel van IObit dat ik niet kon verwijderen....

Anyway, heb hem meegegeven aan een crack en heb hem binnen een paar dagen terug.

From scratch opnieuw geïnstalleerd, alle zooi eruit en 3 keer zo snel.

Hij is blijkbaar geïnfecteerd met een virus dat diep in het systeem zit en oa. de functie van services (en nog een reut andere dingen) beïnvloedt.

Ondertussen ben ik al een maand of langer aan 't sukkelen en ik ben het spuugzat.

Het is geen ideale situatie om via dit forum een way-out te zoeken want ik kom pas rond 02:00 van mijn atelier (waar ik geen internetverbinding heb) en dan ben ik te moe (en heb ik écht geen zin) om nog 2 uur te zitten prutsen aan dat ding. Ik heb ook een vervanglaptop dus dan wordt sowieso minder dringend en gewoon gezeur en gezeik aan mijn kop wat ik kan missen.

Bedankt voor je tijd en de moeite die je erin gestoken hebt wabbit.

Ik apprecieer dat heel erg! :)

Mag ik dit topic sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nog enkele tips mag geven voor de na de herinstallatie.

Hou het bij 1 virusscanner en 1 firewall.

Avast, Avira, AVG en Comodo zijn allemaal goede en gratis virusscanners.

Er is ook een gratis Comodo Firewall.

De virusscanner kan je aanvullen met MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) om je pc te beschermen tegen trojans, malware, spyware en adware.

Om het register te onderhouden is er maar 1 veilig programma en dat is CCleaner.

Al de rest van de zogenaamde registry boosters beloven veel maar doen weinig tot niets.

Je mag dit topic sluiten als je wil door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervangnetbook:

Ik zoek nog een firewall die compatibel is met Avira.

Is Avira virusscanner samen te gebruiken met Comodo firewall of is het dan beter om voor allebei Comodo te gebruiken?

(ik had online armor op de gecrashte laptop en werd helemaal gestoord van al die meldingen en vragen, liever iets gebruiksvriendlijk met niet teveel gezever en gezeur. Mijn kop staat daar niet naar) :-)

laptop:

Voor mijn gecrashte laptop zou ik de firewall van windows (7) gebruiken (die ik uitgeschakeld had) want blijkbaar is die opmerkelijk verbeterd tegen vroeger. Dat zou dan zijn in combinatie met Avira virusscanner.

ccleaner en MBAM komen er zeker terug op!

Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Comodo firewall werkt in principe met elke virusscanner omdat het 2 totaal verschillende functies zijn die elkaar aanvullen.

In het begin doorloopt de firwall een "leerproces" en geeft een melding als je een programma voor de eerste maal opstart. Dan kan je aangeven of dit programma Ok is en bij eenvolgende opstart van dit programma zul je geen melding meer krijgen.

De combinatie van de Win7 firewall met Avira en malwarebytes zou voldoende moeten zijn om je pc te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.