Ga naar inhoud

Ip, standaard gateway en dns adressen in vmware op windows server zetten.


u464884

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb op mijn pc een virtual machine opgestart met daarop windows server 2008.

Welk vast ip adres moet ik ingeven op mijn VMware.

Ik heb al alles geprobeerd maar ik krijg altijd de melding dat ik geen verbinding heb tussen mijn VM en mijn router en tussen mijn router en internet.

De bedoeling is het uittesten van een virtual netwerkje met server.

Op de host pc met Windows 7 prof bolt alles normaal.

Kan iemand mij hierin verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start

Typ in uitvoeren of zoekopdracht dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Naargelang je draadloos of lan hebt ziet je standaard gateaway zoals 192.168.2.1

Dat is de IP adres van de router.

We nemen 192.168.2.1 als voorbeeld

Ga nu naar de draadloos netwerkkaart

Mogelijk is dat configuratiescherm / netwerkcentrum / adapter-instelling bij u.

Klik daar op draadloos of lan en dan eigenschappen

Klik op bovenste vak op TCP/IPv4 en dan eigenschappen.

Geeft daar dit op:

IP = 192.168.2.100

Subnet masker = 255.255.255.0 ofwel 255.255.0.0 (dat dient je te kijken in de router)

Standaard gateaway = 192.168.2.1

Is het ook de bedoeling om vanaf internet naar de server te gaan?

Dus met uw laptop ergens anders via internet naar uw server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gedaan en ik heb de Vm ook op Bridged gezet.

Ik krijg de foutmelding " There is more than one active network connection on this computer".

En daaronder " Unplug or disable one of the active connections to try and solve the problem".

Enig advies over deze bootschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de bedoeling om de pc met windows server op als router te gebruiken? Zo ja, dan heb je minstens twee virtuele netwerkkaarten nodig: een om je router te verbinden met de router van je provider en een om je router te verbinden met het lan(pc's die via deze server het internet opgaan).

Stel dus twee kaarten in: InternetConnectie en LanConnectie.

InternetConnectie: volg de uitleg van hierboven. Je moet er gewoon voor zorgen dat de je server een ip krijgt binnen de range van je echte router, deze van je provider. Bij default Gateway vul je dan het ip-adres in van deze router. Net zoals bij DNS.

Bij je LanConnectie vul je bij ip-adres het adres in van je server. Dit hangt er vanaf welk netwerkadres je in het begin hebt ingegeven.

Heb je de correcte server roles geïnstalleerd: ADDS(voor active directory), Network Services(om als router te draaien), eventueel DHCP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een grafische voorstelling te geven van hoe je je testomgeving wil uitbouwen.

Die extra netwerkkaart maak je gewoon aan in Vmware.

Ik zal je even wat uitleg geven over mijn testomgeving, zo wordt het misschien ook duidelijk voor jou.

Ik draai thuis een virtueel domein dat gewoon bestaat uit een windows Server 2008 + pc die op het domein is aangesloten. Beiden zijn dus virtueel. Mijn opstelling is als volgt:

modem/router van belgacom <-- virtuele WS2008 <---virtuele pc

Via de pc ga ik op het internet via mijn windows server. De server bezit dus twee netwerkkaarten(aangemaakt in VMware). Als je deze twee kaarten mee in het schema plaatst krijg je dus het volgende:

modem/router belgacom <--InternetConnectie *WS2008 *LanConnectie -->virtuele pc

Om dit klaar te krijgen moet mijn server fungeren als router en heb ik dus de vereiste server roles moeten installeren.

Mijn ip-instellingen:

* InternetConnectie:

- ip-adres: 192.168.1.95

- subnet: 255.255.255.0

- default gateway: 192.168.1.1 ==>dit is het ip-adres van de belgacom router!

- dns: 192.168.1.1

* LanConnectie:

- ip-adres: 192.168.101.11

Nu, mijn windows server werkt ook als dhcp server voor mijn pc dus op de pc staan alle tcp/ip-instellingen op automatisch.

Werkt je server niet als dhcp-server dan zou je het als volgt moeten instellen:

- ip: 192.168.101.30

- subnet: 255.255.255.0

- default gateway: 192.168.101.11 ==>dit is dus het ip-adres van mijn windows server!

- dns: 192.168.101.11

Natuurlijk moet je de pc eerst toevoegen aan het domein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.