Ga naar inhoud

problemen met netwerkprinter


Dippie

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een probleem met de netwerkprinter thuis.

Op de computer waar de printer (vanaf nu: printcomp) is aangesloten heb ik aangegeven dat de printer moet worden gedeeld. Dit is gelukt, en ik kan de printer ook op mijn eigen laptop vinden. Ik heb de printer dus geïnstalleerd, en heb een testpagina kunnen printen.

Het probleem is alleen dat wanneer ik de USB-kabel uit de printcomp haal, of de printcomp uit- en inschakel, ik steeds weer opnieuw de printer moet installeren. Is dit ook te verhelpen?

Bij de laptop van mijn zus is het wel in een keer goed gegaan, en kan ze gewoon printen wanneer de USB-kabel uit de printcomp is gehaald, of de printcomp uit- en ingeschakeld is.

Een tweede vraag is of het ook mogelijk is dat ik vanaf mijn laptop kan printen, op het moment dat de printcomp uit staat, dit is nu niet mogelijk, naar mijn weten..

Groet,

Doemar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de naam van de printcomp gewijzigd, en dit zou daadwerkelijk wijzigen nadat de computer opnieuw was opgestart. Daarom kon ik geen verbinding maken... Nu heb ik hem opnieuw ingesteld en lukt het wel.

Alleen vind ik het toch jammer dat ik niet kan printen wanneer de printcomp uit staat.

---------- Post toegevoegd om 17:23 ---------- Vorige post was om 17:22 ----------

@Stegisoft; Sorry, ik dacht dat een netwerkprinter ook mijn soort printer kon betekenen...

---------- Post toegevoegd om 17:32 ---------- Vorige post was om 17:23 ----------

@Stegisoft; Een printserver, is dat meteen ook een router/modem voor het netwerk? Of niet, want ik vind het wat onnodig om een router/modem over te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat te overwegen, een printserver. Dit komt natuurlijk het gebruiksgemak van de printer zeer ten goede, haha.

Kun(nen) j(ulli)e misschien een paar printservers vertellen. Graag in een goede prijs-kwaliteit-verhouding, maximaal €40,- en graag merk+type...

Zal ik eens kijken of dat een goede investering is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren nog eens goed naar de printer gekeken, en het blijkt dat het toch een netwerkprinter is. Er zat op de UTP-ingang op de printer een dopje, waardoor ik hem over het hoofd had gezien.

Ik zal vandaag of morgen even kijken of ik hem zelf kan installeren, en anders kan ik altijd hier m'n vragen dumpen.

Voor degenen die graag willen weten wat voor printer ik heb, het is een HP Officejet 6310 All-in-One.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je hem gewoon aansluiten op een switch.

Vanuit ieder computer / laptop dient je dan te installeren.

Wel dient de netwerkprinter een vaste IP adres hebben.

Indien de router 192.168.2.1 is dan geeft je de printer 192.168.2.45 als IP adres.

Dus de laatste cijfers veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net bezig geweest om de netwerkprinter op het netwerk te gooien (printer heb ik het IP 192.168.1.45 gegeven), en dit is gelukt. Op de thuis PC's heb ik nu via het netwerk kunnen printen, door via de installatie-cd (beide pc's draaien Windows XP) de printer te selecteren. Ik heb het USB-kabeltje in de kast gelegd (met de deur gesloten :P) en ik kon nog steeds printen. Dit is al een hele vooruitgang.

Nu moet ik alleen de laptops aansluiten. Dit zijn alleen systemen die Windows 7 draaien, dus nu ben ik een driver aan het downloaden wat lang duurt op ons netwerk (netwerk is niet zo snel). Maar goed, als ik die heb gedownload, hoop ik mijn laptop ook aan te kunnen sluiten op de netwerkprinter.

Verdere info volgt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.