Ga naar inhoud

Linksys WAG120N


jandep

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mij onlangs een nieuwe Linksys WAG120N router aangeschaft en nu is het zo dat ik deze naast mijn Imac moet zetten om nog een werkbaar draadloos netwerk te hebben. Ik gebruik Istumbler om mijn WLAN te bekijken en ik heb dus een signaalsterkte van 60 à 70 % met de router bijna tegen de imac geplakt. Met de laptop (macbook air) in de andere kamer heb ik slechts een signaalsterkte van 20 à 30 % (niet werkbaar). Mijn draadloos netwerk zit op channel 11 en alle andere netwerken in de buurt op een andere kanaal. Ik weet het effen niet meer...:thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst of je de laatste firmware hebt

Opletten want je ziet daar annex B en onderaan annex A

Dit kan je zien onderaan de router.

Ik zou channel 11 wijzigen in channel 7

Je kan daar heel waarschijnlijk ook de signaal sterkte instellen op alleen N of 300 Mbps mits uw netwerkkaart dat ook aan kan.

Daarna de router opnieuw opstarten. (handmatig)

Misschien moet je bij Mac ook opnieuw opstarten maar daar heb ik geen weet doch het kan geen kwaad.

Je hebt geen andere router of zo?

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, dit komt veel voor als jij de draadloos netwerk drivers van jou PC niet hebt geinstalleerd. Mij lijkt dit vreemd omdat een Imac normaal al goed geinstalleerd is, of heb je deze toevallig een keer veranderd? Verder weet ik vrij weinig van dat hele Mac gebeuren, wil het eigenlijk ook niet weten... Dure onzin :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ik beschik blijkbaar reeds over de laatste firmwareversie. Mijn vorige router was een Belkin maar die heb ik niet meer. Zal het kanaal eens wijzigen naar 7.

---------- Post toegevoegd om 12:33 ---------- Vorige post was om 12:31 ----------

Hallo, dit komt veel voor als jij de draadloos netwerk drivers van jou PC niet hebt geinstalleerd. Mij lijkt dit vreemd omdat een Imac normaal al goed geinstalleerd is, of heb je deze toevallig een keer veranderd? Verder weet ik vrij weinig van dat hele Mac gebeuren, wil het eigenlijk ook niet weten... Dure onzin :hmmmm:
Sorry maar hier heb ik niet veel aan. Dit probleem stelt zich ook op de windows laptop dus...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op kanaal 7 is het niet beter. Signaalsterkte is 61% met de router naast de Imac. Op de laptop in de kamer hiernaast is dat 28%.

Dat is toch VEEL te weinig. Zou dat aan de router zelf kunnen liggen, ik heb hem nog maar een week, zal ik hem terugbrengen naar de winkel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.