Ga naar inhoud

windows 7 opstarten van 2 naar 4 cores


Aanbevolen berichten

ik had via msconfig geprobeerd om windows 7 te laten opstarten met meedere cores,nu had ik dat gedaan maar ik heb een intel quad core Q8300 2,5 Ghz, die heeft dus 4 cores .... had per ongeluk maar 2 cores aangeduid i.p.v. 4cores! Hoe kan ik dit veranderen naar 4 cores,momenteel gebruikt windows 7 nu maar 2 cores om op te starten?

iemand een idee?

mvg

:hmmmm:

post-25835-1417704470,9135_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In msconfig klik je op Tab Computer opstarten

Dan klik je op geavanceerd

Vink daar alles uit wat je daar aangevinkt hebt.

Standaard is alles uitgevinkt

Wilt je toch 4 cores om welke reden ook dan kan je weer aanvinken en dan 4 cores opgeven.

Maar waarom moet de computer met 4 cores starten als het met 1 ook kan?

Cores betekend dit:

Uw windows gebruikt core 1

Je bent met Word bezig en dan wordt core 2 gebruikt enz.

Core betekend niks anders dat je 4 cpu hebt in één cpu om het een beetje verstaanbaar te houden.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

In msconfig klik je op Tab Computer opstarten

Dan klik je op geavanceerd

Vink daar alles uit wat je daar aangevinkt hebt.

Standaard is alles uitgevinkt

Wilt je toch 4 cores om welke reden ook dan kan je weer aanvinken en dan 4 cores opgeven.

Maar waarom moet de computer met 4 cores starten als het met 1 ook kan?

Cores betekend dit:

Uw windows gebruikt core 1

Je bent met Word bezig en dan wordt core 2 gebruikt enz.

Core betekend niks anders dat je 4 cpu hebt in één cpu om het een beetje verstaanbaar te houden.

erg bedankt voor je reactie op mijn bericht,alles is weer terug het oude zoals je beschreef in je reactie... en eigenlijk heb je gelijk,ik ga het toch niet veranderen dat windows meer cores ga gebruiken om op te starten ;-)

groetjes

;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.