Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

beste lezers,

ik heb nu een his hd radeon 5750 videokaart ik wil deze graag vervangen omdat ik graag 3 monitoren wil gaan aansluiten en later het liefst 6 monitor maar dan komt er een 2e videokaart bij hier graag rekening mee houden

het budget is tussen de 400 en 500 euro zoveel omdat ik een goede videokaart wil en heb iets gelezen of gehoort over een videokaart met 2 chips ofzoiets

bijvoorbaad dank

aangepast door Mr.Raven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

SLI is net niet nodig, door SLI gaan je videokaarten samenwerken, maar hier moet je 3 of meer apparte schermen aansluiten.

De nieuwe videokaarten kunnen inderdaad 3 monitoren aansturen dacht ik, ik heb dit zelf nog niet getest.

Zorg bij de aanschaf van een High end videokaart wel dat je voldoende plaats hebt in je behuizing en dat je voeding dit kan trekken (+650W minstens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn voeding en mijn behuizing zijn beide geen probleem ik heb een 1000w voeding en als kast een silverstone raven rv01 b-w

maar wat voor videokaart raden jullie aan? ik had gelezen over 1 die had 2 core's ofzoiets die leek mij wel wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ook regelen met AMD Eyefinity. Met Eyefinity kan je gebruik maken van 3 schermen, met één videokaart. Het enige nadeel is wel dat je minstens 1 scherm nodig hebt die de Display-Port technologie ondersteunt.

- Indien je dit niet erg vindt, (DisplayPort staat nog in de kinderschoenen is dus duur en moeilijk verkrijgbaar) kan je je grafische kaart upgraden naar een dure en vrij luide Radeon 6990, maar je kan ook tweemaal een Radeon 6950 kopen, die bieden ongeveer dezelfde prestaties als de duurdere 6990, maar zijn stiller en goedkoper.

- Indien je graag 'gewone' schermen wilt gebruiken, kan je gebruik maken van de sterkste FleX kaart op de markt. Met FleX kaarten mogen de drie schermen via VGA, DVI of HDMI aangesloten worden. Displayport mag maar is niet vereist. De sterkste FleX kaart is de Radeon 6950. En als je nog wat meer grafische kracht wilt kan je twee van deze kaarten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg bedankt dat jullie me hiermee helpen.

het enigste probleem waar ik nog tegen aanloop is dat ik al 3 schermen thuis heb staan waarvan nu nog maar 1 werkt. ik wil dus graag alle 3 aansluiten en ze hebben alleen maar vga ondersteuning kan dit wel of zal ik nieuwe scherm(en) moeten kopen?

ik ga trouwens voor de 2e optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan DVI naar VGA blokjes bij aanschaffen, bij de meeste videokaarten zit zo eentje bij... maar niet bij alle

dan kan je nog 'oudere' schermen aansluiten

Ik heb vorige week nog bij iemand 2* 4890 vervangen door 2* 6870, werkt perfect, deze persoon eheft ook 3 * 22" samsung LED schermen waarvan 2 met HDMI en 1 met DVI zijn aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.