Ga naar inhoud

Kan geen pagina van facebook openen


rimare

Aanbevolen berichten

Ik heb je vraag heropend.

Je kan dan wel weer op facebook maar er is toch meer aan de hand met je pc'tje.

Deel 1.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7, klik dan met de rechter muisknop op de icoon en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”.

Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Sammsoft Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus DX7400 Series] C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATICDE.EXE /FU "C:\Windows\TEMP\E_SD8BE.tmp" /EF "HKCU"

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder het programma Ask.com via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files\Ask.com

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... Dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Deel 2.

Je gebruikt Vista nog steeds met Service Pack 1 terwijl het Service Pack 2 al een hele tijd uit is.

Je kan het Service Pack 2 hier downloaden. De download start automatisch.

Dan gewoon dubbelklikken op het gedownloade bestand om het Service Pack 2 te installeren.

Waarschijnlijk ga je de pc moeten herstarten na de installatie.

Deel 3.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Doe eerst deze stappen om Java te de-installeren en de nieuwere versie te installeren:

Download Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 26.

  • Scroll omlaag naar : "Java Platform Standard Edition".
  • Klik op de "Download JRE" knop aan de rechterkant.
  • In het uitklapmenu rechts naast Platform, selecteer Windows
  • Vink aan: "I agree to the Java SE Runtime Environment 6u26 with JavaFX License Agreement", en klik op Continue.
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-6u26-windows-i586.exe link ONDER Available Files en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u26-windows-i586.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

Het is een hele boterham maar we komen er wel uit.

Je werkt best de drie delen apart af en geef de resultaten na elk deel.

Begin met deel 1 en wacht met deel 2 en 3 tot ik het zeg.

Als je vragen of problemen hebt, aarzel niet en stel ze gerust. Beter een vraag te veel gesteld dan iets verkeerd uitgevoerd

omdat de instructie niet duidelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Srvice Pack 2 heb ik er inmiddels op. De java update is mij bekend, maar die kan ik niet ophalen want dan werk mijn website programma niet meer. (die was nog voor windows 95). Ik moet eerst een ander simpel website programma hebben, want ik kan niet met HTML overweg.

Deel 1 hierboven vind ik griezelig om te doen, maar dat ga ik morgen rustig goed lezen en bekijken.

Groetjes van Reina

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je windows frontpage al eens geprobeerd?

je zou ook HTML kit en Netbeans kunnen proberen maar dan moet je wel de basis kennen want deze controleren alleen maar jouw codes(ze kunnen ook previews laten zien).

je kunt ook altijd nog even de basis dingen op zoeken. daar is deze site wel handig voor:

w3schools

ik hoop dat je er wat aan hebt en als je een keer problemen hebt met je codes staan we op het forum ook altijd klaar voor je (onder het script deel dan heh ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn oma (Reina) komt morgen weer uit het ziekenhuis en neemt dan weer kontact met jullie op. Zij heeft wel haar laptop in het ziekenhuis, waar ze post kan ontvangen. Ik moest wel melden dat zij SP 2 op haar P.C. gezet heeft en haar camera bij haar kittens heeft geinstalleerd. Verder mag ik niet aan de PC zitten, dus neemt zij zelf weer kontact met jullie op. Ik moest jullie wel bedanken en groeten.

Camera :http://www.cattery-rimare.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.