Ga naar inhoud

Dringend hulp nodig


nineke

Aanbevolen berichten

Mijn pc is al enkele weken "ziek".

Hij is al naar de pc winkel geweest, omdat ik niet zo' n krak ben in het oplossen van problemen.

Nu komt hij terug, internet explorer staat er niet meer op, maar wel mozilla, omdat het haar ook niet lukte.

Maar de pc blijft vastlopen, is verschrikkelijk traaaaaaaaaaaggggggggggggg,

heb er een andere antivirus opgezet, omdat daar ook problemen mee waren, ik heb avira erop gezet ipv avg, maar dat schijnt nu al ook weer niet meer te werken.

Ik zou er dus eens alles willen afgooien.

Maar hoe doe ik dit, zonder belangrijke informatie kwijt te spelen, en hoe herzet ik alles wat nodig is ?

Kunnen jullie mij dit stap voor stap eens uitleggen aub ?

Alvast bedankt,

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Nineke,

Inderdaad spijtig dat desondanks tussenkomst van pc winkel je pc nog wat traag is. Ik neem aan dat hij voorheen wel snel werkte.

Je kan alsnog even Tuneup Utilities laten lopen want deze schoont je pc ook heel erg op dus laten we dit even proberen.

1. Download TuneUp Utilities:

Pc helpforum - Downloads - TuneUp Utilities 20082. Installeer het programma, na de installatie kies je 1-click maintenance op het bureaublad.

Laat even of dit wat heeft kunnen opruimen. Mocht het niet veel geholpen hebben dan leg ik graag de stappen uit hoe je tewerk gaat voor herinstallatie

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is nu al gans de namiddag aan het defragmenteren.

Ik heb gedaan wat je mij had gezegd, en er was een defragmentatie nodig.

Zit nu ongeveer aan 93 %, mag is al bezig van kort na de middag.

Is dit wel normaal ?

Zal dus zeker nog een paar uur duren vooraleer hij gedaan heeft,

nu zit ik op mijn heel oud bakske die het ook heel traag doet,

maar om eventjes te komen piepen op het forum lukt het nog net.

Amai, amai, een pc in huis is toch ook veel stress vind ik, en zeker

als je een totale leek bent zoals ik.

Ik kan op site's gaan kijken, mail's sturen en openen, eens een briefje typen,

maar heel veel verder gaat mijn kennis niet.

Hoogtijd op eens bij te leren vind ik.

Groetjes,

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is nu al gans de namiddag aan het defragmenteren. Ik heb gedaan wat je mij had gezegd, en er was een defragmentatie nodig. Zit nu ongeveer aan 93 %, mag is al bezig van kort na de middag. Is dit wel normaal ?
Kan best ... afhankelijk van hoe lang het geleden is dat je nog eens gedefragmenteerd hebt, kan je PC behoorlijk in de war zitten. En dan zijn enkele uurtjes niet uitzonderlijk. Nu je toch al aan 93% zit, zou ik hem zeker laten doorwerken tot het bittere einde :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft jezelf helemaal niet te stresseren hoor met je pc, nineke, als je problemen hebt dan post je ze gewoon hier, dan helpen we je graag om ze op te lossen.

Laat gerust even horen of de schijfdefragmentatie intussen afgelopen is. Als het inderdaad zo lang duurt dan zal dit al heel lang geleden zijn. en dat helpt ook wel pc sneller te maken

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nacht is voorbij, de pc is nog altijd bezig, pfffffffffffff

zit nu aan 96.5 % en ik heb de indruk dat hij niet verder meer gaat.

Vinden jullie dit nu nog normaal ? Ik in ieder geval niet.

Maar mag het scherm toch afliggen vraag ik mij nu af ?

Allé, ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven,

Bedankt,

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker ben je natuurlijk nooit, maar als de defrag niet meer verder gaat zou ik hem nu maar stoppen. Het heeft al lang genoeg geduurd. Het afleggen van je scherm is zeker geen probleem geweest, de defrag gebeurt in je PC niet op je scherm. Met welk defragmentatieprogramma heb je eigenlijk gewerkt : het klassieke Windows-onderdeel of een ander ?

Nog een extra vraagje ter info : hoeveel vrije ruimte heb je nog op je harde schijf ?

Mag ik je nog eens terug verwijzen naar mijn suggestie over HiJackThis. Voer dat eens uit en plaats een log. Misschien geeft dat een richting aan waarin we kunnen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat de pc wel verder gaat, maar op zijn gemaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk,

staat nu op 96.6

De degragmentatie is op aanraden van hetgeen je mij hebt doorgegeven die tuneUp 1-click Maint.....

IK zal nu nog wat geduld hebben, dan doe ik die andere test wel.

Amai, amai, wat een pc kan teweegbrengen........

Ik hoop dan dat na al die moeite, er iets uit de bus komt, en dat hij terug normaal zal werken.

Alvast bedankt, voor goede tips en nog een fijne zondag

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.