Ga naar inhoud

Acrobat


NicoleJ

Aanbevolen berichten

Beste Clarkie,

Ik heb zojuist Firefox geïnstalleerd. Bij het openen kwam ik op de 'Google' ?? scherm terecht. Hotmail ingebracht en daarna hotmail free geselecteerd. Ik kom terecht op het scherm met adres: MSN | Hotmail | Messenger | Nieuws, sport, entertainment, video, lifestyle, auto en nog veel meer, dat is MSN !

een gekend scherm met een knop voor hotmail, aan- en afmelden. Na invoer van gebruikersnaam en paswoord kom ik probleemloos terecht in mijn postvak in. Ik heb wel wat moeten prutsen om het MSN scherm rechtstreeks in mijn werkbalk favorieten te zetten. Dus dit is dan opgelost.

Het doorsturen van rapporten in PDF rechtstreeks naar email-geadresseerde is nu ook gelukt. Automatisch wordt ik geleid naar Windows Live Mail (dat ik vroeger, op vraag van iemand anders, had geïnstalleerd) met de contactadressen uit mijn hotmail. Dus dit is dan ook opgelost

Bedankt

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoals vroeger is het beter. Ik gebruik nu Firefox voor hotmail en Explorer voor de rest.

Echter, als dit weer een paar uur gesukkel in houdt, laat ik het liever zo.

Mijn man zit vrij veel te internetten voor zijn werk en ik kan me niet permitteren om zijn mail en internetverkeer in de war te sturen.

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

In post 1 leg je je probleem uit : je bekijkt op bepaalde sites rapporten in PDF, die rapporten zou je willen doorsturen via mail.

Je werkt met hotmail en, je kan deze nu op 2 manieren benaderen : door online (klik er op) te loggen of door middel van het e-mailprogramma Windows Live Mail dat je recent op je pc installeerde.

Eigenlijk heb je altijd 2 mogelijkheden : of je stuurt de link door (URL kopiëren en in het tekstveld van je mail plakken), of je stuurt de volledige PDF door.

Wil je de volledige PDF doorsturen wanneer je online bent ingelogd op je hotmail, dan dien je deze PDF eerst te downloaden zodat je hem nadien kan toevoegen als bijlage aan je mail.

post-20447-1417704493,202_thumb.jpg

Werk je met het programma Windows Live Mail, dan moet je dat programma eerst instellen als standaardprogramma...doe je dat niet, dan kan Adobe niet communiceren met je e-mailprogramma.

De tip stond ook in post 5 van ProMind.

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en klik dan op standaardprogramma's (staat zo'n 2 cm boven de afsluitknop)...in het scherm dat zich nu opent kies je voor programmatoegang en standaardprogramma's instellen (onderste mogelijkheid).

Er opent zich een volgend (kleiner) scherm met 3 mogelijke configuraties : Microsoft, Niet van Microsoft en Aangepast...klik op het pijltje rechts naast Aangepast en stel nu Windows Live Mail in als standaard e-mailprogramma...bevestig deze instelling door een klik op ok.

post-20447-1417704493,2392_thumb.jpg

Vanaf nu krijg je de foutmelding Acrobat kan geen verbinding maken met uw e-mail programma niet meer, maar krijg je een keuzemogelijkheid :

post-20447-1417704493,2837_thumb.jpg

Bij een klik op koppeling verzenden of kopie verzenden zal onmiddellijk Windows Live Mail geopend worden en staat, afhankelijk van je keuze, de link reeds in het tekstveld of is de PDF reeds toegevoegd als bijlage.

Je hoeft enkel nog de geadresseerden in te geven en de mail te verzenden.

Wat betreft het oplossen van je probleem met online inloggen op hotmail :

Download CCleaner. (klik er op)

Let op bij de installatie : indien Google Chrome wordt aangeboden dien je bij die vraag beide vinkjes weg te halen.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Wanneer je dit alles hebt uitgevoerd breng je Internet Explorer opnieuw terug naar zijn basisinstellingen.

Klik op 'extra' --> 'internetopties' en ga dan naar tabblad 'geavanceerd'.

Klik onderaan op de knop 'opnieuw instellen', klik nogmaals op 'opnieuw instellen'.

Nadien klik je op 'toepassen' en dan op 'ok'.

Nu herstart je je Internet Explorer.

post-20447-1417704493,3101_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Alle stappen die je voorstelde had ik reeds uitgevoerd en/of herhaald. Ook CCleaner gebruik ik regelmatig. De toestand blijft zoals hij gisteren was ttz ik heb Firefox nodig voor hotmail via MSN.

Vandaag heb ik de URL's die Firefox gebruikt eens geplakt in IE. MSN = geen probleem, Hotmail aanmeldscherm blijft doordraaien. Het ligt dus duidelijk aan IE zoals Clarkie reeds suggereerde.

NicoleJ

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.