Ga naar inhoud

Geluidskaart vs. onboard kaart


Darthia

Aanbevolen berichten

Hallo medewerkers + leden.

Ik zit zelf eens met een vraagje.

In mijn huidige pc zit een geluidskaart dat gaat onder de naam : Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Audio.

Ik heb de pc bij Azerty een jaar geleden in elkaar laten zetten dus hun hebben het geregeld. Ik heb zelf een 7.1 set van Creative gekocht voor een perfect geluid.

Ik heb laatst pc opnieuw geinstalleerd, met de creative software inbegrepen.

Het probleem is als volgt :

De pc zet automatisch de onboard kaart aan, en hij kan het geluid niet via de geluidskaart van Creative gebruiken. Ik heb via de Bios de onboard uitgeschakeld,en als ik hierna de pc reboot krijg ik via geen enkel iets geluid.Enkel de luidsprekers vind hij nog. Geen geluidskaart die werkt. Nog gekeken of de drivers wel kloppen, zit allemaal snor.

Ik wil die onboard uitschakelen, en de geluidskaart van Creative ten volste benutten want tis prachtig kaartje als ik em maar goed gebruik :tongue:

Wat zie ik over het hoofd?

bijlage is van volume apparaten welke ik kan kiezen.

post-926-1417703720,9176_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers al herinstalleerd nadat je de onboardkaart uitschakelde in het bios?

De combinatie van kaarten zorgt vaak voor problemen.

Ik vermoed dat het komt doordat de onboard was ingeschakeld tijdens het installeren van windows en de creativekaart.

't is best de onboard uit te schakelen en dan pas formateren en installeren.

Ik denk dat de setup van windows in de war is geraakt tijdens de hardwaredetectie.

Heb je wel geluid via de onboard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel het geluid komt enkel uit de onboard :)

het is een idee om de drivers opnieuw te installeren nadat ik de onboard uitschakel.

Om meteen de format te gebruiken na de onboard uit te schakelen. Dat is gelijk weer een beetje té. Ik probeer eerst al mijn opties uit. Ik zal helaas toch even tot het weekend moeten wachten want zit doordeweeks op mn werk (A)

bedankt voor het meedenken alvast, ik ga het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was slecht geformuleerd.

Ik doelde op je herinstallatie die je reeds deed hoor.

Ikzelf heb er geen problemen mee, ik gebruik beide kaarten gelijkertijd, ook op mijn vorige pc.

Het is wel zo dat, wanneer ik verander van soundkaart, ik de gekozen kaart als standaard instel, dan sluiten en openen van dat venster ter verificatie.

Als ik dan geluid afspeel zie ik de groene blokjes, maar geen geluid.

Daarvoor moet ik mediaplayer, of de player die je gebruikt sluiten, en terug openen.

Dan pas komt het geluid er door.

Een enkele keer moest ik zelfs de pc herstarten en opnieuw de gekozen kaart als standaard instellen.

Bij vista gaat het gewoon moeizaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.