Ga naar inhoud

i7 2600 sandy bridge tergend traag ! ferm overschat vind ik


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een opmerking en tevens een vraag.<br><br>Ik heb een i7 2600 sandy bridge , 8gig ram , nvidia gt 420 , hdd 2 terra !<br>Ik merk nauwlijks of geen verschil met mijn dual core celeron!<br>Ik vind deze configuratie heel erg overroepen.<br>Of ligt het aan mijn?<br>memtest is ok , hdd test ik ok , processor belasting is prima en toch vind ik het toestel tergend traag.<br>Zou het kunnen dat de grootte van de systeempartitie een rol speelt bij de snelheid?<br>ik heb nu 2 terra waarvan 1 terra als systeempartitie gebruikt word en ik vraag me eigenlijk af of ik de prestaties niet zou verbeteren mocht ik die partitie aanzienlijk zou verkleinen naar vb 100gig?<br>Ik redeneer dat mijn systeem minder clusters moet doorlopen om iets te zoeken of om een toepassing te starten, ik weet echter niet of die redenatie steek houd.<br><br>iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats ik er dan beter een 7200tr/min in?

Zal dit het systeem aanzienlijk versnellen?

---------- Post toegevoegd om 21:21 ---------- Vorige post was om 21:15 ----------

blijkbaar is mijn hdd ook sata 2 ipv 3

speccy specs

Manufacturer Western Digital

Heads 16

Cylinders 16383

SATA type SATA-II 3.0Gb/s

Device type Fixed

ATA Standard ATA8-ACS

48-bit LBA Supported

Serial Number WD-WCAVY6567832

Interface SATA

Capacity 1954GB

Real size 2.000.398.934.016 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 7200rpm schijf zal zeker sneller reageren dan deze die je nu als bootschijf gebruikt.

Dit soort grote schijven worden vaak toegepast als opslagschijf, ze worden dan ook gebruikt in een NAS of server.

Intelli Power zorgt dan als de schijf weinig of niets doet ze lager in toerental draait en zodoende weiniger stroom verbuikt en minder warm wordt.

5400 rpm schijven worden vaak gebruikt in laptops maar dan zijn het 2.5inch harddisks

---------- Post toegevoegd om 21:31 ---------- Vorige post was om 21:23 ----------

blijkbaar is mijn hdd ook sata 2 ipv 3

Voor een roterende harddisk is dit van minder belang en je pc of beter gezegd moederbord moet SATA 3 ondersteunen.

Voor een SSD is dit belangrijker daar er al modellen zijn die de SATA 3 benutten.

Op je pc zou een nummer als deze moeten staan >> (pt.u13-pv.u13) kun je dit even nakijken zodat we misschien via Packard Bell meer info kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen al te beste configuratie van packard bell dat? Het is net als een porsche met een zware motor en een benzine tankje van 1liter.

Jeetje wat ze allemaal niet verprutsen.

Ik had vroeger ook al geen te hoge dunk van PBell, liet me overtuigen dat omdat PB nu van acer is. Helaas ! In de winkel vertelden ze me niet te kunnen helpen en dat ze zelf niet wisten dat er maar een 5400 hdd in aanwezig was.

Na contact met PB willen ze dat ik een ups zending aanvraag voor herstelling ondanks dat er niets te herstellen valt! haha stomstom.

Nu ja laat ze bij PB maar verder prutsen , mijn niet meer gezien.

Ik ga er nu een solide state in steken als boot. Hopelijk ondersteund dit mb sata-3

Alvast heel erg bedankt voor de info.

---------- Post toegevoegd om 21:34 ---------- Vorige post was om 21:32 ----------

PTU65E2221112024299600

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.