Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Dyllys

Aanbevolen berichten

Ik heb niet zo lang gelede een nieuwe Game pc gekocht,

maar bij spellen zoals GTA IV loopt die ongeveer tussen de 8 en de 13 FPS dat speelt dus niet lekker, ik heb geprobeerd de kwaliteit op low te zette maar dat loopt het zelfde als op high

mijn specs zijn:

AMD Phenom II X4 B50 Processor

3.2 GHz

4GB RAM geheugen waarvan 3.2GB van word gebruikt omdat ik 32bit OS heb

500 GB Satall harde schijf

ATI HD5450 1024MB DDR5 video kaart

Windows XP sp3 32bit

Met vriendelijke groet Dylan.

Alvast bedankt:-)

aangepast door Dyllys
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dyllys,

Het eerste wat in me opkomt is dat je videokaart eerder een budgetkaart is en niet echt een gamerkaart.

Op de volgende site >> (Klik)Can You Run It kies je in het dropdown menu GTA IV, druk dan op de knop Can You Run It en je zult een ActiveX component moeten toestaan waarna je pc geanalyseerd word en je te zien krijgt of je pc voldoet aan de eisen voor het spel te kunnen spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dyllys,

Het eerste wat in me opkomt is dat je videokaart eerder een budgetkaart is en niet echt een gamerkaart.

Op de volgende site >> (Klik)Can You Run It kies je in het dropdown menu GTA IV, druk dan op de knop Can You Run It en je zult een ActiveX component moeten toestaan waarna je pc geanalyseerd word en je te zien krijgt of je pc voldoet aan de eisen voor het spel te kunnen spelen.

Bedankt voor het reageren maar deze site ken ik, en kijk ik vrijwel altijd of een game het een beetje zal doen. nou is bij gta IV dat die bij recommended een betere video kaart aanraad

maar bij minimum is alles goed daarom twijfel ik een beetje of mijn pc het simpelweg niet aan kan of dat er iets anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik kijk naar wat de HD 5450 voor een benchmarks geven en de ATI X1900, dan lijkt het er op dat je videokaart niet goed genoeg is om het spel te kunnen geven. (de minimum requirement van videokaart is ati X1900)

als je GTA 4 wil spelen zul je de videokaart moeten vervangen.

een game PC met een ATI 5450 zul je niet ver mee komen. de spellen die voor 2005 zijn zul je denk ik nog wel goed kunnen spelen maar bijna alles wat er na kwam zal lastig worden of niet willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik kijk naar wat de HD 5450 voor een benchmarks geven en de ATI X1900, dan lijkt het er op dat je videokaart niet goed genoeg is om het spel te kunnen geven. (de minimum requirement van videokaart is ati X1900)

als je GTA 4 wil spelen zul je de videokaart moeten vervangen.

een game PC met een ATI 5450 zul je niet ver mee komen. de spellen die voor 2005 zijn zul je denk ik nog wel goed kunnen spelen maar bijna alles wat er na kwam zal lastig worden of niet willen.

bedankt, en een ATI HD 6770 kom ik daar ver mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zul je een eind mee komen maar voor een paar euro meer heb je een HD 6850 (welke 2x zo goed is als een HD 6770), maar het enige wat dan misschien kan gebeuren is dat je processor een bottleneck word waardoor je weer minder goede prestaties krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zul je een eind mee komen maar voor een paar euro meer heb je een HD 6850 (welke 2x zo goed is als een HD 6770), maar het enige wat dan misschien kan gebeuren is dat je processor een bottleneck word waardoor je weer minder goede prestaties krijgt.

zou een HD 6770 ook bottleneck kunnen worden dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm ik denk het niet, maar het verschil tussen een HD 6770 en HD 6850 is ongeveer 20-40 euro (ligt er aan welke fabrikant) en de HD 6850 is 2x zo goed als HD 6770 dus raad ik dan toch aan om een HD 6850 te nemen, zodat je die later eventueel in een andere pc kunt zetten (of als je een keer je CPU upgrade zodat de bottleneck verdwijnt).

misschien is het wel even handig om te horen wat een ander er van vind, aangezien ik niet zeker ben of het een bottleneck zal vormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed niet dat de cpu echt een bottleneck zal vormen.

Als ik het goed heb zou de HD 6850 zelfs minder stroom verbruiken dan de HD 6770.

De HD5450 gebruikt daar maar een fractie van, mij lijkt het raadzaam om te kijken of de voeding het wel aankan.

@Dyllys

Kun je even het merk en type van je voeding vermelden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed niet dat de cpu echt een bottleneck zal vormen.

Als ik het goed heb zou de HD 6850 zelfs minder stroom verbruiken dan de HD 6770.

De HD5450 gebruikt daar maar een fractie van, mij lijkt het raadzaam om te kijken of de voeding het wel aankan.

@Dyllys

Kun je even het merk en type van je voeding vermelden?

Ik heb een 550 Watt Voeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.