Ga naar inhoud

na formateren (oudere) packerd bell desktop, geen verbinding met interenet -


Aanbevolen berichten

Hallo beste forum leden,

Ik heb al een hele poos een oude pac.bell desktop staan die door iedereen gebruikt wordt - branden downloaden krant en mail bekijken etc etc. Hij is de laatste tijd zo vreselijk langzaam geworden dat men er een asbak en koffie bekers naast heeft staan.. (moet al genoeg zeggen).. Dus heb ik hem vorige week eindelijk eens geformateerd en opnieuw xp home er op gezet.. en nog wat kleine dingen (office 2003) e.d. maar hij wil met geen mogelijkheid meer verbinding maken met internet. Bij systeem- app. beheer, krijg ik wel een stel gele vraagtekens bij ethernet verbinding en cardbus.. Ik vermoed dat de drivers van de fabriek verdwenen zijn, want die dingen zitten op het moederboard..(internet verbinding).. Ik heb al geprobeert of ik iets kon vinden maar helaas .. niets bruikbaard,, Ik heb geprobeert om "zomaar een ethernet driver" te downloaden en via een usb stick naar de comp. te brengen en hem daarmee aan de praat te krijgen maar dat doet niets..

Wie weet raad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft, bedankt voor je reactie.

Ik heb gekeken en achterop de desktop staat ; S/N 3946787007 het is al een oud beestje maar hij heeft het tot voorkort prima gedaan. Ik kon geen andere manier bedenken om alle rommel van jaren die er ongewild toch opgekomen was in eenkeer te verwijderen en alles dan maar gewoon helemaal nieuw er op te zetten. Ik heb ook al geprobeert om er een andere ethernetkaart in te zetten maar dat pikt hij ook niet - krijg dan een melding arp cache verwijderen of zoiets, dus dat ding heb ik er maar weer uitgehaald. Nu start hij wel .. maar kan ook nog steeds niet naar internet. In ieder geval dank voor de hulp. Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi, tja sorry.- ik had nog niet aan de onderkant van het ding gekeken - daar staar ; Vulcano met een 10 cijferig nummer, 6842530100 en daar onder - ADVU 23700118.

ik hoop dat je daar iets mee kunt wanr meer staat er niet op. Ik heb het ding een paar jaar geleden gekregen omdat een kennis van een vriend een nieuw systeem aan wou schaffen en het ding niet meer gebruikt werd. voor mij is hij als - manusje van alles prima, dus ik was er blij mee.. en als hij het weer gaat doen, is hij voor mij voldoende maar hoe oud hij nu eigenlijk is.. geen idee.. hij ziet er echt een beetje gedateerd uit.. zo van rond 2001 of zoiets.. denk ik. groet Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download onderstaande op de computer waarmee je hier kan komen en zet het op usb-stick

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Klik op Basic uploader

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Uw PC is te oud om drivers te halen bij PB en daarom de bovenstaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het prog. gedownload en op de packard gezet en geopend, maar na het openen van 2 opstart vensters van Everest.. loopt de comp helemaal vast en kan ik alleen maar de stopknop indrukken om de zaak te beeindigen en evt opnieuw op te starten.. daarna weer geprobeert, en zelfde resultaat.. (vast)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn zoon heeft de pc mee genomen en wil graag zelf kijken wat er aan de hand is.. (ik vrees dat hij er ook niet uit kan komen) maar op dit moment heb ik dus even geen nieuws .. sorry voor de storing .. (goed bedoeld).. maar beetje zonder mij er in te kennen,..).. ik laat het je z.s.m. weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.