Ga naar inhoud

na formateren (oudere) packerd bell desktop, geen verbinding met interenet -


Aanbevolen berichten

Hallo Stegisoft,Het wonder is geschied, mijn zoon heeft hem weer aan de praat gekregen - wel ietsje anders dan ik in eerste instantie verwacht had, maar het werkt weer als de oude sneltrein van weleer. Ik zit nu met het ding dit bericht te maken. Hij heeft in de bios de oorspronkelijke ethernet verbinding afgesloten en vervolgens een (gebruikt) PCI ethernet kaartje er in gezet en voila, het ding werkt weer als een speer. Misschien is het wel niet de meest elegante oplossing, maar ik hoef me nu ook verder weinig zorgen te maken over drivers die er niet meer zijn.. In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken en wie weet tot een volgende keer. Grtz Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hallo stegisoft,

Sorry dat ik er toch nog een keer op moet terug komen, want .. de computer gaat dus nu inderdaad al wel keurig op internet, maar het geluid doet het dus ook niet (hoort bij de drivers van het gedeelte van het board dat foetsie is).. Ik dacht ook even slim te zijn en e oplossing net als mijn zoon te maken, door er een gewone pci geluids kaart in te prikken.. want die had ik nog ergens liggen - een mooie Soundblaster sb 0220 van Creatif weer het probleem dat ik hier ook geen driver voor heb (geen cd meer) en ik dacht dat dit toch een gewaardeerd bedrijf zou zijn met een prima ondersteuning, dus waar ik als simpele ziel makkelijk een driver zou kunnen ophalen.. Nou niets is minder waar,,, de soundblaster is (door mij) niet te voorzien van een driver, wat een ellende.. zoiets zou toch gewoon ook voor een leek een beetje makkelijk te vinden en te verhelpen moeten zijn,.,. dus vandaar dat ik nogmaals hier op terug moet komen.. alle hulp is welkom.. groet Peter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor drivers, met name van grote merken, zou je eens kunnen kijken op DriverGuide - XP Drivers, Windows 7 Drivers, Printer Drivers, Audio Drivers, CDROM Drivers, Network Drivers, USB Drivers, Device Drivers, Driver Downl. Om te downloaden moet je wel even een accountje aanmaken, maar dit kan gratis. Hier kun je voor zeer veel oude hardware en besturingssystemen nog heel veel drivers terugvinden, echt een ideale site. Misschien ook een handige tip voor stegisoft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga het gelijk proberen.. de eerste aanval werkte niet .. bij hardware staat de kaart als aanwezig .. en het volume staat nu ook open, maar er gebeurt niks. Ik probeer nog de andere versie van xp.. misschien heb ik dan meer kans.. ingewikkeld klusje.. maar zou leuk zijn als het gaat werken.. Thanks,, Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.