Ga naar inhoud

Automatische Maplocatie Voor Opslaan Wijzigen


Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wist niet zeker in welke catogorie deze discussie hoorde, het namelijk gaat over Paint en Paint hoort bij Windows dus vandaar dat ik de discussie hier heb aangemaakt.

Als je een PrintScreen maakt en je plakt de PrintScreen in paint om het vervolgens op te slaan laat Paint als standaard map "Afbeeldingen" zien om de PrintScreen in die map op te slaan.

Hoe kun je deze locatie in Paint wijzigen ?

( Ik zou de locatie trouwens graag willen veranderen in Bureablad ).

Ik dacht via een ingreep in het register maar ik weet niet welke sleutel het ook al weer was.

Alvast bedankt

post-24814-1417704496,3147_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je slechts sporadisch een screen op je bureaublad wil opslaan, dan klik je (bij het opslaan van de screen) op het driehoekje voor Bibliotheken , nadien selecteer je bureaublad en bevestig je je keuze met ok.

Dit is de 'manuele' weg, de standaard opslaglocatie voor afbeeldingen wordt hierdoor niet gewijzigd.

post-20447-1417704496,3487_thumb.jpg

Je kan ook de standaard opslaglocatie wijzigen naar je bureaublad.

Open je verkenner en klik op het driehoekje voor Afbeeldingen...je krijgt nu twee mappen te zien : Mijn afbeeldingen en Openbare afbeeldingen...klik met rechts op Mijn afbeeldingen.

Kies nu voor Eigenschappen.

post-20447-1417704496,3882_thumb.jpg

Navigeer naar het tabblad Locatie en vervang de locatie C:\Users\gebruikersnaam\Pictures door C:\Users\gebruikersnaam\Desktop...bevestig deze nieuwe instelling door eerst op Toepassen te klikken en nadien op Ok.

post-20447-1417704496,4178_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De methode van Asus hierboven werkt ook, maar dan zullen al je afbeeldingen op die locatie bewaard worden, en niet alleen die van paint. Als je dat wil kan je de duidelijke printscreens hierboven volgen van Asus.

Wil je enkel dat afbeeldingen gemaakt in Paint op bureaublad bewaard worden, lees dan dit:

Paint "onthoudt" de plaats waar je als laatst iets bewaard hebt. Dus als je een tekening of printscreen maakt in Paint, en je bewaart die naar het bureaublad, dan zal de locatie "bureaublad" onthouden worden. Als je dan weer Paint opstart, zal je merken dat je weer naar het bureaublad kunt bewaren.

Je moet dus gewoon één keertje iets naar het bureaublad bewaren in Paint, en daarna onthoudt die dat en bewaard die nu altijd alles dat je maakt in Paint naar het bureaublad.

Zo bewaar je iets op het bureaublad in Paint :

post-484-1417704496,457_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurt de tip van u wist ik al maar toch bedankt dat u de moeite neemt om mij probeert te helpen.

Asus mijn "Eigenschappen van Afbeeldingen" venster is niet zo uitgebreid als die van u, zo ook de Tab "Locatie" :

post-24814-1417704496,516_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het, een domme fout van mij. Sorry daarvoor, het zal niet meer gebeuren.

Ik heb trouwens nog een vraagje, als ik op Toepassen klik krijg ik de volgende melding :

post-24814-1417704496,5463_thumb.jpg

Ik klik dan op Nee, omdat daar nog wat foto´s van anderen op staan en die wil ik graag gescheiden houden.

Vervolgens krijg ik deze melding te zien :

post-24814-1417704496,5682_thumb.jpg

Betekent dit dus dat als ik de standaard locatie voor opslaan in Bureublad wijzig dat ik het nooit meer kan veranderen ?

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dat als ik vanaf nu een afbeelding in paint opsla dat is niet eerst naar Bureaublad moet navigeren, maar dat Bureaublad dus de standaard locatie voor opslaan wordt.

En de bestanden/foto´s die al in Afbeeldingen/Mijn Afbeeldingen staan dat die daar dus blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.