Ga naar inhoud

Router na router probleem


Aanbevolen berichten

De hama router zit in de lan poort van de eerste router. Dus als ik het goed versta moet ik de dhcp af zetten en het ip adres veranderen? Misschien zou het ip adres wel problemen kunnen geven want de ip van mijn eerste router is 192.168.2.1 en van de hama ook. Moet ik dan de lan ip veranderen?

@stegisoft: Mijn router is toch ingesteld als access point, zie eerste afbeelding?

Het ip adres van de hama is niet belangrijk zolang het maar uniek is in je netwerk. Om praktische redenen is het makkelijker om het een vast IP te geven, ander als je er ooit op moet inloggen kan je op zoek ;-).

Even voor alle duidelijkheid, hou het simpel ! Eén DHCP server (je eerste router achter de bbox) waar je een DHCP instelt die plaats laat voor een aantal vaste IP's. Dat is ook gelijk je default gateway voor je netwerk.

De andere routers zijn niet meer dan switchen, dus DHCP af, en aansluiten op een LAN poort van een andere router.

De Hama net hetzelfde behalve dat je daar de draadloze parameters ook moet instellen.

Als repeater instellen zou kunnen werken maar heeft geen enkele zin, er is niets te "repeaten". Dus je verspilt alleen maar CPU van het acces punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ip adres van de hama is niet belangrijk zolang het maar uniek is in je netwerk. Om praktische redenen is het makkelijker om het een vast IP te geven, ander als je er ooit op moet inloggen kan je op zoek ;-).

Even voor alle duidelijkheid, hou het simpel ! Eén DHCP server (je eerste router achter de bbox) waar je een DHCP instelt die plaats laat voor een aantal vaste IP's. Dat is ook gelijk je default gateway voor je netwerk.

De andere routers zijn niet meer dan switchen, dus DHCP af, en aansluiten op een LAN poort van een andere router.

De Hama net hetzelfde behalve dat je daar de draadloze parameters ook moet instellen.

Als repeater instellen zou kunnen werken maar heeft geen enkele zin, er is niets te "repeaten". Dus je verspilt alleen maar CPU van het acces punt.

Bedankt hier ben ik al wat meer mee. Maar hoe geef ik mijn hama router een vaste ip? Is dat static ip in het lan config venstertje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.