Ga naar inhoud

Router na router probleem


Aanbevolen berichten

Halo allemaal,

Ik probeer al een aantal dagen mijn netwerk terug op gang te krijgen na een defecte router. Ik zal je eerst even kort mijn netwerk specificeren. Mijn netwerk begint zoals alle andere met een modem (Belgacom bbox2) die verbonden is met UTP in de WAN van mijn eerst router A (Belkin Share). In deze router zijn in de LAN-poorten twee routers verbonden namelijk router B (ook Belkin share) en router C (Hama 300mbps). Router A en B doen het perfect maar C wil maar niet lukken. Ik heb de C net als B ingesteld als access point, ik krijg een IP adres maar ik heb geen toegang tot het internet. Wat loopt er fout?

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je mac adres van Hama nog toevoegen aan BBox2

Maar het kan ook zijn dat je de netwerkkabel in hama op de vrije poort of aparte poort moet aansluiten.

Hebt je BBox2 herstart?

Indien dan nog niet werkt maakt dan een screen van de instelling van Hama

Hoe hebt je precies met elkaar verbonden (wifi)

Bijvoorbeeld:

B naar A

Nota: je kan zoveel router aansluiten als je wilt.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je mac adres van Hama nog toevoegen aan BBox2

Maar het kan ook zijn dat je de netwerkkabel in hama op de vrije poort of aparte poort moet aansluiten.

Hebt je BBox2 herstart?

Indien dan nog niet werkt maakt dan een screen van de instelling van Hama

Hoe hebt je precies met elkaar verbonden (wifi)

Bijvoorbeeld:

B naar A

Nota: je kan zoveel router aansluiten als je wilt.

Op welke poort dan? De LAN poort? Nu zit hij in de WAN. Dit zijn foto's van de instellingen.

post-9501-1417704498,8777_thumb.jpg

post-9501-1417704498,8088_thumb.jpg

post-9501-1417704498,84_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Hama als WAP wil gebruiken moet hij aangesloten zijn op een LAN poort van de vorige router. DHCP op de HAMA moet afstaan, de adressen worden doorgegeven door de eerste router, alsook de standaard gateway die hij nodig heeft om DNS te kunnen bereiken.

Het IP adres van de HAMA speelt eigenlijk geen rol zolang het niet in de DHCP range van de gateway valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Hama als WAP wil gebruiken moet hij aangesloten zijn op een LAN poort van de vorige router. DHCP op de HAMA moet afstaan, de adressen worden doorgegeven door de eerste router, alsook de standaard gateway die hij nodig heeft om DNS te kunnen bereiken.

Het IP adres van de HAMA speelt eigenlijk geen rol zolang het niet in de DHCP range van de gateway valt.

De hama router zit in de lan poort van de eerste router. Dus als ik het goed versta moet ik de dhcp af zetten en het ip adres veranderen? Misschien zou het ip adres wel problemen kunnen geven want de ip van mijn eerste router is 192.168.2.1 en van de hama ook. Moet ik dan de lan ip veranderen?

@stegisoft: Mijn router is toch ingesteld als access point, zie eerste afbeelding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.