Ga naar inhoud

Harde schijfruimte kwijt


eques

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik windows 7 en als je naar computer gaat kun je dus zien hoe groot je HDD is en hoeveel er nog vrij is. Nu heeft mijn computer alles altijd goed aangegeven maar nu plots staat er dat mijn HDD maar 67,9 GB groot is. Normaal zou dit rond de 290 GB moeten liggen. Ik heb namelijk 2 HDD's in mijn pc zitten elk van 320 GB. Speccy echter geeft aan dat het wel een schijf van 320 GB is. Raar is wel dat ik nooit iets op de schijf heb geplaatst en plots staat deze vol met hetzelfde als op mijn andere schijf (windows, documenten,...) maar dan niet alles, maar veel minder. Ik zal er nog een logje van speccy bijsteken om het te laten zien samen met een printscreen. Iemand een idee hoe ik mijn geheugen weer allemaal terugkrijg? Eerst dacht ik rechtermuisknop -> formateren, maar dan moet ik de grote aangeven en hier kan ik enkel kiezen voor 67,9 GB.

Dit is de speccy log:

http://speccy.piriform.com/results/JL3yxOFChIgtc5kJSUr67Xc

Het gaat hier om de 2de HDD (de Western Digital)

en hier is de printscreen:

post-27161-1417704497,4748_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het ondertussen al gevonden en het zat inderdaad bij schijfbeheer. Daar was het grootste deel niet toegewezen maar dan heb ik bij het toegewezen gedeelte voor uitbreiden gekozen en nu is hij terug volledig. Alleen een 100 MB krijg ik er niet bij, maar wat is nu 100 MB bij 300 GB xD

Ik krijg alleen de mappen (die er vanzelf zijn komen opstaan) program files, program files x86 en windows niet verwijderd. Deze staan namelijk ook al in mijn C:\ en ik heb deze dus niet nodig. Dit is ook geen back-up want die staan op een externe HDD. Er komt altijd op dat de mappen trusted installer zijn. Heb ook al geprobeerd de beveiliging aan te passen, maar dan werkt dit nog niet. Zou het helpen als ik rechtermuisknop -> formateren? Want nu kan ik wel voor de 297 GB kiezen en dan zou alles er normaal toch moeten af zijn? Het gaat hier tenslotte toch over 10 GB dat deze mappen afnemen terwijl ik ze toch niet nodig heb, aangezien ik ze al heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 100 mb is een backup van Windows 7 en dus gewoon laten staan.

InstallShield Installation Information en Common Files zijn windows mappen en best laten staan.

Zijn er dan nog vreemde bestanden dan kan je best dit doen:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Dit (KLIK) filmpje kan je helpen om een hijackthis logje te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit zijn geen virussen hoor. Het is de map program files en windows. Deze zijn beveiligd en daardoor kan je ze alleen verwijderen als je toestemming hebt van trustedinstaller. Maar aangezien ik deze mappen al heb staan op de andere HDD moet ik deze niet meer hebben. Maar ik kan ze ook niet verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volledige handleiding gevolgd en het zowel naar administrators als naar mijn account het volledig beheer gebracht maar nu komt er nog steeds dezelfde foutmelding alleen met een andere naam i.p.v. trustedinstaller (nu is het de naam die de beveiliging in handen heeft)

post-27161-1417704498,6073_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.