Ga naar inhoud

microsoft paint: knippen en plakken


janus1609

Aanbevolen berichten

Probleem: ik heb een afbeelding in paint (gehaald van het net):

ik wil een wijziging aanbrengen: dus knip ik (geen probleem) maar dan wil ik IN DIE VRIJE (witte ) RUIMTE een andere foto plakken. Dat lukt niet. Als ik die andere foto dan plak, dan kan ik die niet in de vrije ruimte plakken.

Wat moet ik doen?

PC Helpforum moderator bericht:

Microsoft Paint heeft weinig met Office te maken. Office omvat onder meer Word, Excel, Powerpoint, Access.

Microsoft Paint zit in het besturingssysteem Windows. Daarom is je vraag verplaatst naar de categorie Windows ;-).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind u er een filmpje over.

Maar ik doe het altijd op deze manier:

Open mspaint.

Open een tweede mspaint via het startmenu : Ga naar het startmenu en typ mspaint. U zal merken dat er nu 2x mspaint geopend is.

Plaats beide mspaint versies naast elkaar. Maak nu in de eerste een "hoofdtekening" en in de tweede versie die geopend is de "bijtekening".

Selecteer de bijtekening in de tweede mspaint door het te selecteren en kopieren te kiezen. Plak nu in de eerste mspaint via Plakken.

Eenvoudig uitgelegd: Ik wil het paarse "Nieuw onderwerp" uit foto 2 op de auto krijgen in de linkse afbeelding:

post-484-1417704504,1731_thumb.jpg

Hoe heb ik dat gedaan?

- zorg dat je 2 keer mspaint geopend hebt (via startmenu mspaint ingeven zodat een tweede versie van mspaint geopend wordt)

- in de eerste mspaint voeg je de afbeelding van een auto in bijvoorbeeld (zie foto 1)

- in de tweede mspaint voeg je een label in (in mijn geval heb ik op internet "Nieuw onderwerp" gevonden (zie foto 2).

- selecteer (of het is nog geselecteerd) in de tweede mspaint het paarse label "Nieuw onderwerp" en kies Kopieren

- ga terug naar de eerste mspaint en kies Plakken. Nu kan je het geplakte overal naartoe slepen op de auto. Sleep het paarse label "Nieuw onderwerp" op de auto waar je wilt.

Begrijp je het een beetje?

Er kunnen ook nog andere manieren zijn, maar onthoud dat mspaint géén Photoshop is. Eigenlijk kan mspaint niet veel.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.