Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Misschien hebt u een wijziging uitgevoerd in het kleurenschema of Windows thema.

Probeer een herstelpunt terug te plaatsen zoals hier (KLIK) uitgelegd. (Neem bv een herstelpunt van een datum toen je nog niet die vette letters had).

Als dat niet lukt, zullen we Internet Explorer opnieuw laten instellen. Maar aangezien je dit fenomeen ook met je mails hebt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan IE ligt. Maar dat proberen we later. Probeer eerst eens een herstelpunt terug te plaatsen zoals hierboven uitgelegd. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de snelle reactie.

Ik had reeds een herstelpunt genomen van voor dit verschijnsel... vandaar dat ik bij jullie terecht ben gekomen.

Wat de mails betreft, dat heb ik zoëven nog getest (mijzelf een mailtje gestuurd), maar dat schijnt zich (momenteel) niet meer voor te doen.

Dus IE opnieuw instellen veronderstel ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst dit eens:

- start IE op

- druk op de Alt toets

- ga naar het menu Extra en kies Internetopties

- Onderaan klikt u nu op "Lettertypen" (3de knop onderaan).

- Zorg dat er links Times New Roman staat en rechts Courier New. Druk op OK

- klik nu op de eerste knop "Kleuren" Zorg dat er enkel een vinkje staat bij "Windows-kleuren gebruiken". Druk op OK.

- ga naar het menu Beeld en kies Tekengrootte Normaal.

- ga naar het menu Beeld en kies bij Codering voor Unicode UTF 8 (staat normaal al juist)

- ga naar het menu Beeld en kies Opmaak en dan Standaardopmaak.

Als je probleem nog niet is opgelost, gaan we internet explorer opnieuw "instellen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het je probleem gaat oplossen, maar kwaad kan het niet.

- start IE

- druk op de Alt toets. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- ga naar het tabblad Geavanceerd en klik onderaan rechts op de knop "Opnieuw instellen...". Antwoord met ja als hij iets vraagt.

- herstart nu je pc.

Als het daarna nog niet is opgelost beantwoord je volgende vragen:

- heb je dit probleem ook in de browser Firefox? JA/NEE?

- je kan je schermlettertypen bijwerken:

* ga naar het startmenu en typ het woord cleartype

* zorg dat het vinkje bij "Cleartype inschakelen" is ingeschakeld

* Klik op volgende

* Kies dan "de huidige resolutie behouden" als dat gevraagd word

* Nu kan je aan de hand van voorbeelden de gewenste dikte van de letters selecteren

Maak ook eens een printscreen van een website met het knipprogramma (KLIK), zodat we kunnen zien wat je bedoelt met "vette" letters op websites.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit:

- klik op de startknop en typ lettertypen. Druk op enter

- aan de linkerkant klikt u op Lettertype instellingen.

- daarna klikt u op de knop "standaardlettertype-instellingen herstellen".

- herstart de pc

- opgelost?

Als dat nog niet werkt:

- download het lettertype segoeui.ttf hier segoeui.ttf - 4shared.com - online file sharing and storage - download

- dubbelklik op het ttf zodat het toegevoegd wordt aan de lettertypen in windows (of rechtsklik op het lettertype en kies iets in de vorm van toevoegen of 'lettertype bekijken' en nadien toevoegen kiezen)

- rechtsklik vervolgens op het bureaublad en kies "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen"

- klik onderaan op "Vensterkleur"

- klik daarna op "geavanceerde instellingen voor vormgeving"

- daarna klikt u bovenaan op de voorbeeldtekst op "Berichttekst". Zorg dat daar het lettertype Segoe UI is. Klik overal eens op de voorbeeldtekst en telkens als er onderaan "Lettertype" tevoorschijn komt, moet daar lettertype "Segoe UI" staan. (dus ook bij 'venstertekst' enz...)

en natuurlijk mag de knop B niet ingedrukt zijn bij het lettertype Segoe UI, anders krijg je vet lettertype overal! Zoals je hier onderaan ziet , is bij mij de knop B niet ingedrukt bij het lettertype "Segoe UI" (=standaardlettertype voor windows 7)

post-484-1417704504,5973_thumb.png

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kurtt,

Alles netjes gedaan wat je voorgeschreven hebt... helaas, het resultaat blijft hetzelfde.

Ik dank dat ik dit weekend maar eens opnieuw W7 installeer in de hoop dat dit euvel hiermee opgelost geraakt.

Ik hou je op de hoogte.

Bedankt voor de diverse tussenkomsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.