Ga naar inhoud

Lacie harde schijf voor op tv


Fredman

Aanbevolen berichten

Ik heb dus zo'n harde schijf waar ik films heb opstaan die je kunt aansluiten op tv.

Als ik hem aansluit op de pc echter geeft hij de laatste tijd steeds meer problemen:

th_371908192_Knipsel_122_979lo.JPG

Soms wordt de harde schijf gewoon niet herkent. Meestal krijg ik de melding van hierboven. Als ik hem laat controleren, blijf ik toch nog steeds dezelfde problemen ondervinden. Vroeger werkte de harde schijf altijd perfect.

Ik heb eraan gedacht om de harde schijf te formatteren, wie weet helpt dat, maar ik ben bang dat hij dan misschien ook op de tv niet meer zal werken. Ik heb op tv een mooi menu enzo en misschien dat door te formatteren ook niet meer zal werken.

Op tv is die wel altijd blijven werken.

Kan iemand me helpen?

aangepast door Fredman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foutmelding kan je krijgen omdat je de harde schijf verkeerd verwijderd van je PC.

Als je de schijf wil loskoppelen moet je rechts onderaan langs je klok klikken op het icoon waar bij staat "hardware veilig verwijderen".

Daar selecteer je de schijf die je wil verwijderen.

je krijgt dan een scherm dat je kan verwijderen.

Heb je bij de foutmelding ook geklikt op controleren en herstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwijder altijd veilig. Net ook weer. Opnieuw die melding gekregen van de screenshot maar nu zonder te controleren verder gegaan en dan kan ik de harde schijf wel gebruiken hoor. En daarna veilig verwijdert.

Maar het is toch niet normaal dat iedere keer die melding komt of soms ook helemaal niets en wordt de schijf niet gevonden/herkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwijder altijd veilig. Net ook weer. Opnieuw die melding gekregen van de screenshot maar nu zonder te controleren verder gegaan en dan kan ik de harde schijf wel gebruiken hoor. En daarna veilig verwijdert.

Maar het is toch niet normaal dat iedere keer die melding komt of soms ook helemaal niets en wordt de schijf niet gevonden/herkend.

Je gaat verder zonder te controleren, heb je de controle wel al eens uitgevoerd?

Of via je verkenner op je externe schijf rechtsklikken en dan kiezen voor eigenschappen.

Dan naar het tabblad extra.

Klik daar op nu controleren bij foutcontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat verder zonder te controleren, heb je de controle wel al eens uitgevoerd?

Soms wordt de harde schijf gewoon niet herkent. Meestal krijg ik de melding van hierboven. Als ik hem laat controleren, blijf ik toch nog steeds dezelfde problemen ondervinden. Vroeger werkte de harde schijf altijd perfect.

Ja dus, al meerdere malen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Kijk zeker eens na of de adapter nog goed functioneerd.

Indien deze onvoldoende stroom geeft, kan dit invloed hebben op de herkinning van de schijf op de computer.

Adapters worden kosteloos omgeruild tijdens de garantieperiode.

Neem voor meer info en hulp contact op met de Technische Dienst van LaCie Benelux via LaCie - External Hard Drives, Network Hard Drives, RAID, Monitors, DVD, Blu-ray.

Groetjes,

LaCie Benelux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.