Ga naar inhoud

met printer scannen en op server opslaan


ricje20

Aanbevolen berichten

hoi,

ik heb een probleempje.

ik heb een HP Color LaserJet CM3530fs printer, hiermee wil ik een bestand (voorwerp) scannen en gelijk opslaan op n server (scannen naar een netwerkmap).

dit lukt mij niet.

ik heb verschillende dingen geprobeert.

ik moet een pad invullen... dit is heel onduidelijk omdat ik ook geen : of / maggebruiken.

de server waar hij opgeslagen moet worden moet ik ook invullen waar ik ook enige onduidelijkheid bij heb...

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg,

ricje20

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je netwerkprinter met een netwerkkabel is verbonden dan zou je op afstand kunnen scannen.

Anders met deze programma eens proberen want ik gebruik dat ook omdat het rap gaat.

Maar dat je een netwerkprinter hebt wilt daarom niet zeggen dat je in uw netwerk kan scannen.

Ik heb nergens kunnen lezen dat je ook een netwerkscanner hebt.

Zelf heb ik een laserprinter voor netwerk + netwerkscanner

Moest het zijn dat je toch kan doen dan dient je de laserprinter een vast IP adres te geven.

Op ieder computer dient je dan de software e drivers installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

bedankt voor de antwoorden ;)

maar dat was eigenlijk niet helemaal wat ik bedoel... ja hij heeft n netwerkscanner want in de handleiding van dat ding staat er een onderwerp: scannen naar een netwerkmap... maar het is heel erg onduidelijk wat ik nou moet doen. in de handleiding staat het niet goed beschreven.. de schijf (serverschijf) waar het heen moet is 'F:'

de driver van de printer staat op deze pc, waar ik mee werk geinstaleert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding even bekeken en het blijkt dat je de printer inderdaad kan instellen dat hij gescande documenten naar een netwerkmap stuurt. Dit moet wel geïnstalleerd zijn op de printer.

Aangezien ik de details van uw netwerk niet ken kan ik u hiermee niet veel helpen vrees ik.

Het enige dat ik u kan vertellen is dat de notatie \\mijnserver\mijnshare blijkbaar in twee vakken dient ingevuld te worden.

Als u op op uw computer naar netwerkomgeving kijkt zult u normalerwijze achter de drive letter deze notatie terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.