Ga naar inhoud

Microsoft Windows Update


patsy.m

Aanbevolen berichten

Daar kan ik niet op antwoorden vrees ik, het hangt veel te veel af van wat u ermee wil doen.

Uit uw posts (ook over de software) leidt ik af dat u een bedrijf heeft, ik kan zo niet inschatten wat daar allemaal bij komt kijken?

Ik kan u maar een één (volgens mij) goede raad geven, bekijk alles grondig en rustig voordat u een beslissing neemt, welke die ook moge zijn.

Voor alle situaties zij er meerdere oplossingen en de wereld is niet zwart/wit, hij is merendeel grijs (zoals het weer deze zomerxD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Promind. Bedrijfje is een groot woord: zelfstandig/freelance. Dus enkel facturen uitschrijven (geen stockbeheer of zo) en doormailen naar klanten en de klanten bewaren. Iemand raadde mij Simpelfact.nl aan, daar kan je een gratis simpel facturatieprogramma downloaden of een geregistreerde versie voor net geen 50,- euro (eenmalig te betalen). Heb het eens bekeken en ziet er nie slecht uit. Waarvoor onze computer moeten dienen; hoofdzakelijk: 1) facturen aanmaken en versturen via mail, dus e-mail is ook belangrijk; 2) betalingen/bankverrichting uitvoeren; 3) surfen op het internet. Al de rest: gamen, film bekijken, muziek downloaden interesseert ons geen bal... Films bekijken we wel op tv of cinema, gamen is niet ons ding, en muziek: tja, radio of cd-tje hé ;°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al is het een ApplexD. Maar maak mss toch eens een inventaris van wat u juist allemaal doet en gebruikt. (Dit geldt trouwens ook als u een overstap van Apple naar een MS PC zou maken, of een Linux machine of een Android).

Hoewel men steeds meer probeert te standariseren blijft het nu éénmaal een feit dat MS zowat 85 % van de markt in handen heeft en dus uiteindelijk toch wel zijn slag thuis haalt bij eventuele conflicten. Hoewel ze soms om marketing en imago redenen zich in theorie achter die standaarden scharen, blijkt dat in de praktijk toch wel eens tegen te vallen. Software ontwikkelaars volgen uiteraard altijd eerst de véél grotere markt die het MS platform biedt. Maar we gaan hier eigenlijk wel of topic :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die mij tips en hulp aanbood: hartelijk dank, het is me uiteindelijk gelukt om de updates opnieuw te verkrijgen via volgende tip die ik kreeg van MS Customer Support:

Klik op start uitvoeren. Typ: inetcpl.cpl en OK. Klik op tabblad verbindingen en controleer of het witte kader bij "inbel en vpn verbindingen" leeg is. Klik vervolgens onderaan op "lan instellingen" en controleer of niets is aangevinkt. Als iets is aangevinkt: vinkje weghalen. Dan overal op OK tot alle vensters gesloten zijn. Opnieuw op start uitvoeren klikken en typen: cmd en op OK klikken. In het zwarte venster volgend commando typen: ipconfig/flushdns.

En dat was het. Dan pc heropgestart en... 't is gelukt: ik krijg nu wel geen updates maar enkel omdat er momenteel geen beschikbaar zijn voor mij, de foutmelding is WEG ! yes ! :adore: Misschien is iemand anders hier ook nog iets mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal 2 mogelijke oplossingen die in deze link worden aangeboden, even vertalen. Dus dit mag je proberen:

oplossing 3

Verwijder Windows Update regels van het host bestand :

- Klik op het startmenu, Alle Programma's, Bureau Accessoires en kies op Kladblok (Notepad)

- Klik op het menu Bestand en kies Open

- Onderaan recht staat "Tekstdocumenten (*txt). Klik op het pijltje ernaast en kies "Alle bestanden"

- Bij zoeken in gaat u naar devolgende map:

C:\Winnt\system32\drivers\etc\

-Dubbelklik om het host bestand te openen

- Verwijder alle lijnen die verwijzen naar Windows Update

(Microsoft Windows Update).

-Kies Bestand/Opslaan

-Close Notepad.

oplossing 4

Run the IPCONFIG /FLUSHDNS command:

- Druk op de startknop en kies Uitvoeren...

- Typ cmd en druk op OK.

- Typ nu in het zwarte venster hetvolgende commando en druk op enter:

ipconfig /flushdns

Sluit het zwarte venster door op het kruisje bovenaan te klikken

- Herstart de PC.

Hebben één van deze twee oplossingen tot een resultaat geleid?

Uw oplossing 4 was dus diegene die ik nodig had, alleen ontbrak er een stukje: ik moest eerst nog via uitvoeren "inetcpl.cpl" intikken, bij het tabblad verbindingen controleren of het witte kader bij "inbel en vpn verbindingen" leeg was en onderaan het tabblad bij "LAN instellingen" controleren of niets was aangevinkt en indien wel (en er waren 2 items aangevinkt) deze uitvinken. Daarna verder zoals in uw oplossing nr. 4 ! Bedankt hé, mvg, Patsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.