Ga naar inhoud

niet herkenen nieuwe map


chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds enige tijd een (Garmin) GPS voor wandel en fiets aangeschaft. Om de bijbehorende kaarten te kunnen installeren moet ik een micro SD kaart in de GPS stoppen en deze (met een usb kabel) aansluiten op mijn PC. Als ik dat doe reageert mijn PC wel op het aansluiten van het apparaat (een piepje en zoeken, vinden en installeren van software), maar in de verkenner vind ik deze (kaart) map niet terug. Ook heb ik dat op een andere PC geprobeerd en andere USB poorten, maar ik krijg de map niet te zien. Ook via het kaartsoftware programma Basecamp wordt de kaart niet herkent. Als ik het kaartje via een kaarlezer aansluit wordt het wel herkend en is het ook via verkenner zichtbaar (wel staat de micro SD kaart als beveiligd). Het probleem is dat ik het kaartmateriaal alleen kan gebruiken als ik de GPS aangesloten heb op de PC (beveiliging van Garmin).

Twee vragen:

Hoe maak ik deze micro SD kaart (als map) zichtbaar?

Hoe zet ik de schrijfbeveiliging van zo'n kaartje uit?

Alvast heel erg bedankt.

Chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt (additionele Garmin software geïnstalleerd) het kaartje blijft onzichtbaar in verkenner (en in BaseCamp). Helaas geen resultaat. Op het SD kaartje zit geen knopje, dus vermoed ik dat het softwarematig beveiligd is. Dank voor je moeite!

Chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.