Ga naar inhoud

d-link dap 1160 communiceert niet met Livebox van Orange


ronman

Aanbevolen berichten

Ik krijg de d-link dap 1160 niet aan de praat als extender in ons Livebox netwerk van Orange.

Werkt d-link dap 1160 sowieso niet met de Livebox van Orange, of ligt het aan de IP instellingen, de computer ( oa Mac) vindt hem wel.

Graag een reactie.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de bedoeling de D-Link als WDS (Wireless Distribution) toestel te gebruiken? Dus geen kabel verbinding tussen de Livebox en de D-Link ? In dat geval is de kans klein dat dit zal werken. WDS moet dan ondersteund worden door beide toestellen, en in de praktijk blijkt dat het haast nooit werkt tussen toestellen van verschillende constructeurs.

Als u de D-Link met een kabel kunt verbinden met de Livebox dan heeft u meer kans om hem als wireless extender te gebruiken.

Maar ik heb vrijwel geen info over de Livebox en ik vermoed dat hij grotendeels "hard" geconfigureerd is door de ISP ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

Ik wil hem als draadloos AP gebruiken om de reikwijdte te vergroten.

Bij d-Link vertelde ze me dat de d-Link in het G-netwerk zit en de Livebox in N.

Met een d-Link met "N" zou het dan wel moeten lukken?

Met draad is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan draadloos verbinding maken maar je dient wel Repeater Mode in te stellen bij wireless.

Waarschijnlijk krijgt je dan de mogelijkheid om de router te selecteren.

Het is in principe geen probleem om G te verbinden met N op voorwaarde dat de eerste router de draadloos is ingesteld op automatisch of G/N of mixed.

Een andere optie is dap 1160 aan de te sluiten op de powerline en bij de router nog een powerline en dus via de stopcontact.

Daarmee kan je netwerkkabel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere optie is dap 1160 aan de te sluiten op de powerline en bij de router nog een powerline en dus via de stopcontact.

Daarmee kan je netwerkkabel vervangen.

Inderdaad, met een paar netwerkadapters via het electriciteits net (Powerline, Devolo, TP-Link) kan je een extra kabel vermijden.

Normaal werkt dit probleemloos zolang de beide stopcontacten maar via dezelfde electriciteitsmeter gaan. Het is ook een stuk sneller dan WDS.

Zelfs met twee routers die "N" doen is het verre van zeker dat het werkt als ze niet van dezelfde constructeur zijn. (Theoretisch zou het moeten kunnen maar in de praktijk heb ik het nog maar zelden meegemaakt).

Via het stroomnet is veruit de betere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.