Ga naar inhoud

Geen aansluiting printer en camera op nieuwe laptop mogelijk?!


HettyK

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Als ik mijn printer of camera via de USB-kabel aansluit op mijn nieuwe pc, dan herkent hij de software niet. Ik heb al geprobeerd om de bijbehorende software van printer en camera te downloaden van internet, maar ook dan werkt het niet! Weet iemand raad?

Mijn pc is een HP Pavilion dv7, met Windows 7 Home Premium.

De printer is een HP Deskjet F2420, de camera is een Casio Exilim EX-Z3.

Alvast enorm bedankt voor jullie advies!!!

Hartelijke groeten, Hetty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link (klik erop) kan je de drivers downloaden.

Je dient wel nog de juiste Windows versie aan te klikken (32 of 64 bit).

Voor dat je de Printer aan sluit (USB kabel) op de pc dien je de software te installeren en de aanwijzingen te volgen.

In deze handleiding (klik erop) op blz. 40 vindt je meer info indien de installatie niet lukt.

Heb je al eens geprobeerd of de USB- poorten werken?

Door bijvoorbeeld een usb- stick in te pluggen.

Kijk ook eens in apparaatbeheer, via start dan configuratiescherm.

Staan daar gele vraagtekens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

dank je voor je reactie. Er staat inderdaad een geel vraagteken bij 'printer, scanner, kopieerapparaat'. Moet ik eerst daar iets mee doen voordat ik de drivers kan downloaden? En.. domme vraag - hoe weet ik of ik een 32 of een 64 bits versie heb?

dank je wel!

groeten Hetty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Clarkie,

Enorm bedankt!!! Het is gelukt, de printer werkt! Ik ben er heel erg blij mee.

Heb je misschien ook zo'n link voor de aansluiting van de digitale camera (Casio Exilim EX-Z3), of is die camera te oud/de pc te nieuw...?

Bedankt en vast een fijn weekend!

groetjes Hetty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je camera is er blijkbaar geen software beschikbaar om te gebruiken in windows 7.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je camera niet te gebruiken is op je PC.

Je moet gewoon de camera via een usb- kabel aansluiten.

Dan ga je naar je verkenner.

Daar vindt je in het linkerscherm je camera terug , voorzien van een stationsletter.

Door erop te klikken krijg je in het rechterscherm je mappen van je camera te zien.

Via onderstaande afbeeldingen zie je de structuur van de mappen en de plats waar je de bestanden van je camera terug vindt.

Via deze link (klik erop) Kan je het nog eens nalezen.

Veel succes en voor jouw ook een fijn weekend.

post-23245-1417704525,2606_thumb.png

post-23245-1417704525,3198_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het resultaat wanneer je de SD-kaart van de Casio Exilim EX-Z3 in de kaartlezer van de pc stopt ?...

Op deze vraag kwam nog geen antwoord ?...:hmmmm:

Wanneer je met een SD-kaart werkt in je Casio Exilim EX-Z3 haal je deze uit het toestel en stop je die in de kaartlezer van je HP laptop...de kaartlezer bevindt zich aan de linkerzijde van je laptop.

Na het inpluggen van de SD-kaart begint eerst het icoontje van de verkenner te knipperen in de taakbalk...wanneer je er op klikt krijg je onderstaande melding :

post-20447-1417704525,4364_thumb.jpg

Normaliter krijg je dezelfde melding, ik werk met een Casio Exilim EX-Z8 en eveneens een HP-printer.

Je krijgt de keuze om alles te importeren via Windows of de foto's te bekijken via de verkenner.

Zelf werk ik via de verkenner...ik maak eerst een nieuwe map in Bibliotheken --> Afbeeldingen en geef deze map een gepaste naam.

Nadien bekijk ik alle foto's en verplaats diegene die ik wil behouden naar de aangemaakte map.

Het verwijderen van de foto's kan je zowel op je laptop doen als op je fototoestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.