Ga naar inhoud

ik krijg verbinding met router maar geen internet toegang..kan iemand mij helpen thx.


ximi

Aanbevolen berichten

ja idd dat heb ik eergisteren vernomen via de telefoon van de telenet klanten dienst

ik heb idd een fiber net abbonement maar ze hebben nog de oude versie van de modem geinstalleerd

nu installeren ze die waarmee je wel draadloos kan .....ze hoef je geen extra router te plaatsen....

maar ik had dus pech zei die man tegen mij........(tof hé)

dus merk telenet box (modem) een motorola en model SBV6120E

een type staat niet vermeld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nadat je de bekabeling hebt veranderd moet de dir625 worden geconfigureerd om als router te werken.

Op zich vrij eenvoudig.

In de basis instellingen moet je als WAN Dynamic IP zetten = is het IP dat van het modem komt.

DHCP moet aanstaan

Dat is zowat het belanrijkste om het te laten werken.

Je vindt de handleiding hier(klikken), je kan ze misschien even doornemen als je dan vragen hebt kan je ze stellen voor je zonder internet valt.

In tijd van nood kan je altijd even terug naar de oude situatie gaan natuurlijk:-)

Het wireless verhaal kunnen we dan later bekijken als de rest ok is.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, de link was niet goed, is nu ok.

Je opent een browser en gaat naar 192.168.0.1. Dit hangt af van je eigen IP op dit moment. Wat je kan doen is de router rechtstreeks op je laptop bv aansluiten. Dan router aanzetten en Laptop. (zou moeten werken ;-)). Het hangt er een beetje vanaf hoe de router momenteel is geconfigureerd.

Je krijgt dan een login scherm, user = admin pasw = blanco (fabrieks instellingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

wat ik nu geprobeerd heb is dus de modem verbonden met de DIR-615 en vanduir uit alleen mijn laptop met kabel verbonden....

eerst kreeg ik dus weer geen internet toegang...

ik heb dan gezien dat ik op een openbaar netwerk zat en heb dit veranderd naar thuisnetwerk....

opnieuw laptop opgestart....

ik kreeg voor een 30 tal seconden toegang tot internet en plots weer niets meer

en ik zag dat mijn thisnetwerk automatisch veranderd op openbaar netwerk...

heeft het probleem hier iets mee te maken ???

ik kan dus die basis instellingen van mijn router ni veranderen omdat ik met mijn laptop niet op internet kan...of kan ik die veranderen via mijn vaste pc boven...(zoja moet ik de kabels zodanig versteken dat mijn pc boven alleen met lan verbinding in contact staat met mijn routerDIR-615)...

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u de router rechtstreeks op de laptop aansluit dan heeft u geen internet nodig...

Maar u kan ook de vaste pc gebruiken dat is misschien handiger aangezien we daar van weten dat hij normaal werkt. U hoeft niets te veranderen aan de kabels. Of u al dan niet op het internet kan maakt hier niets uit.

Dus vanop die PC browsen naar 192.168.0.1 en als het goed is krijgt u de login van de router ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.