Ga naar inhoud

Alweer veel packet loss en langzame laptop


pmd

Aanbevolen berichten

Ik heb even gekeken op de site van UPC Nederland en zij bieden 25, 60, en 120 Mb abonnementen aan. Bij mijn weten kent men in Nederland geen volume limieten en ze worden ook niet vermeld.

Zelfs als u het "lichtste" abonement heeft ligt uw snelheid ver onder de normale waarden.

Zelfs indien men uw snelheid zou verlagen (in België kan dat wel;-)), dan is de huidige snelheid nog te laag.

De latency en jitter ligt veel te hoog en die wordt niet gestuurd, dat is gewoon storing of overbelasting.

Ik heb een Fiber 60 Mb en ik heb momenteel volgende resultaten:

post-26208-1417704525,7582_thumb.png

en ik ben wireless verbonden met nog twee anderen.

Als er niets veranderd is aan uw hardware, sinds u dit probleem merkte kunt u best UPC contacteren en vragen dat ze uw lijn testen, ze kunnen dat gewoon vanop afstand duurt een paar minuten.

Dan weten we meteen meer.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

:dong: wow, ik kom daar bij lange na niet eens in de buurt!

terwijl ik ook fiber 60 Mb heb!

hier is in ieder geval niks verlaagd. nooit reden toe geweest en ook nooit over gehoord, dus in principe zou het dus gewoon moeten werken.

Dit is momenteel de enige laptop/computer die momenteel gebruik maakt van het internet, dus het zit 'm echt ergens in die verbinding.

Hoe maak ik die verbinding dan van een Local Area Conn naar een LAN?

---------- Post toegevoegd om 17:06 ---------- Vorige post was om 17:02 ----------

het is al een hele tijd zo. Internet was wel wat langzamer, maar ondertussen vakanties en drukte dus pas toen ik tijdje terug weer wat wilde gamen merkte ik hoe erg het eigenlijk was.

Ik denk dat het begon toen de verbinding een keer weg viel. mijn vriend heeft toe de kabel eruit getrokken waarna de laptop een draadloze verbinding maakte.

Toen ik de kabel er weer indeed, werkte het wel weer, maar kan me niet meer herinneren of het toen al zo'n slechte resultaten had.

Zou het nog helpen als ik de verbinding opnieuw instel? dan probeer ik dat namelijk eerst voordat ik de UPC bel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt weinig terug in te stellen, uw verbinding is zowel draadloos als bekablEd veel te traag en te zien aan de latency (hoge ping aarden) en de jitter is er wel degelijk een internet probleem. Aangezien het ook draadloos voorkomt is zelfs het kabeltje uitgesloTen. Dus een lijntest is best nutttig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gebeld en blijkbaar zit het probleem ergens tussen het punt waar de kabel/verbinding ons huis binnenkomt en de modem.

Ik moest die aansluiting even schoonmaken en daarna weer een speedtest doen.

Daar zit wel wat verbetering in, alleen kon ik niet zo goed bij de aansluiting komen dus dat staat voor morgen op de planning.

We zijn aan het verbouwen en de binnenkomende aansluiting is nog niet vervangen dus dat doe ik dan ook meteen.

Nu heb ik even met m'n vinger wat stof eraf gewreven waardoor de Mbps al verdubbelde dus ben benieuwd wat het uit zal halen als ik de hele reutemeut eens even een opknap-/schoonmaakbeurtje geef!

Jullie horen het nog wel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, helemaal schoon gemaakt, maar blijft nu steken op 9.99 Mbps :hmpf:

En die vent zei al dat als dat niet zou helpen dan moest er misschien een monteur komen om het op te lossen en dat zou dan waarschijnlijk geld kosten...

bah... nog enige andere opties voordat ik maar weer terug bel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

joepie! Het is gefixt!

Kreeg van UPC te horen dat ik eerst moest kijken of het niet aan de laptop lag. Dus desktop van zolder gehaald.. nope zelfde.

dus lag niet aan de laptop, kabel dan?

kleinere (nieuwe) kabel van ca. 50 cm tussen laptop en modem. geen verschil.

restte nog 1 ding: modem resetten.

en ja hoor. zat 'm dus in de modem ineens ging ik naar 59,08 Mb

Dus heel erg bedankt!! ben helemaal blij nu xD

Maar nu komt er iets nieuws bij. Aangezien de desktop weer op tafel staat.

Die had namelijk maar 20 Mb en daarnaast is die nooit zo goed "onderhouden"

Ben nu aan het updaten, zal dan vanavond of morgen wel even een HiJackThis plaatsen. Kunnen jullie me daar dan ook weer mee helpen om even de rommel ertussen uit te halen?

En ik had altijd bij die pc dat de game die ik speel op een gegeven moment crashte. Aangezien het geluid dan begon te haperen (en door bleef gaan op die hapering) terwijl ik alleen nog maar een zwart scherm voor me had(en uiteindelijk een bsod) dacht ik dat het misschien aan de geluidskaart kon liggen?

Ik zal morgen wel weer even spelen, kijken wat er gebeurt. Is alweer een tijdje geleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.