Ga naar inhoud

Wel verbinding met router niet met internet


denhondt

Aanbevolen berichten

Normaal gezien zou iemand anders u helpen maar omdat je lang moest wachten zal ik even inspringen.

Om te testen of de router stuk is zal je dit moeten doen:

Achteraan de router ziet je een klein gaatje en daar moet je met een dun naaldje in blijven prikken tot de lampjes flikkeren.

Doe dat nog eens.

Herstart de router

In principe moeten alle computer of laptop dat met netwerkkabel is verbonden meteen internet hebben.

Op de computer met internet na resetten.

Ga naar start

Typ in zoekopdracht (uitvoeren bij XP) type je cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Ga nu naar standaard gateaway en dan ziet je de ip adres van de router bijvoorbeeld: 192.168.1.1

Typ nu achter > dit: ping -t 192.168.1.1

Laat het zeker 5 minuten doen.

Stoppen doe je dan met CTRL + C

Nu ziet je pakket verzonden maar hoeveel ziet je verloren?

Indien geen pakket verloren is dan is de router in principe goed.

Je zal daarna de wifi waarschijnlijk nog moeten aanzetten en nieuwe sleutel ingeven en geeft best een andere naam voor SSID

Nu zal elke computer dat draadloos is opnieuw een verbinding maken met de router en opnieuw een paswoord geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Provider is Telenet

Bedraad krijg ik een raar ipadres via DHCP dat niet in het bereik van mijn router ligt 192.168.183.128

Draadloos werkt alles prima ik krijg een normaal IP via DHCP en internet werkt 192.168.0.198

Ik heb de reset al enkele keren gedaan zonder resultaat

als ik zelf een ipadres ingeef dat binnen het bereik van de router ligt dan kan ik wel op de router inloggen

sinds ik de spanning eens van de router heb gehaald kan ik met geen enkele PC die bedraad is aangesloten nog op internet ze krijgen allemaal een ipadres via DHCP in de vorm van 192.168.183.136 192.168.183.134 enz

het draadloos blijft probleemloos verder werken.

ik heb zojuist eens getest met een oude router , en met deze krijg ik dus wel een ipadres via DHCP in het bereik van de router, het zal dus de router zijn die kapot is deze is bijna 3 jaar oud Dlink DIR-615

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan altijd dat de router stuk is.

Mogelijk door bliksem statische stroom.

Hier mee bedoeld ik niet dat de bliksem in uw huis geweest is maar buiten kort bij het huis ingeslagen is en dat geeft statische stroom waar door de router mogelijk volledig ontregelt is.

Heb het onlangs nog meegemaakt maar dan met de modem.

3 jaar is niet zo oud voor een router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad blijkbaar een router probleem. Ik heb een paar posts die gelijkaardig zijn en met dezelfde router en ISP.

Heeft de Telenet u deze router geleverd ?

Heeft u een Fibernet abonnement ?

Indien ja, wat voor Telenet modem heeft u ?

Zit de router vlak achter het modem aangesloten ?

Sorry voor al de vragen, maar zoals gezegd dit is geen alleenstaand geval, en ik zoek de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze modem heb ik

post-25808-1417704528,5487_thumb.jpg

Ik heb geen fibernet

De router zit vlak achter de modem

Ik heb zonet ook nog eens met een router(Dlink DIR-652) getest van een vriend

deze werkt bij hem perfect en bij mij krijg ik hetzelfde resultaat als bij mijn router ????

Dus het zou toch mischien niet aan de router liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem dus gevonden.

Ik heb dus blijkbaar zelf het probleem veroorzaakt.

2 weken geleden heb ik een netwerkaansluiting aangesloten(wandcontactdoos)

dit is dus 2 weken in gebruik zonder problemen desktop vista PC

blijkbaar had ik deze verkeerd aangesloten crossed in plaats van straight

dit heeft dus 2 weken goed gewerkt en dan is er een andere pc in het netwerk problemen beginnen krijgen

Desktop XP kreeg geen internet

Nu heb ik de netwerkaansluiting normaal aangesloten en de Desktop vista herstart want deze kreeg ook al geen verbinding meer

en nu is alles terug normaal.

Ik ben blij dat het probleem opgelost is

Alvast bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.