Ga naar inhoud

Wel verbinding met router niet met internet


denhondt

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar dagen geen internetverbinding meer met een WinXP desktop pc die via een ethernet kabel verbonden is met een router

Andere Vista desktop pc via ethernet aan dezelfde router hier werkt internet prima

Andere laptop met WinXP draadloos aan deze router werkt ook prima

De router en het internet werken dus prima

Er zijn met deze pc enkele dagen geleden wel ook een probleem met virussen, spyware geweest

Deze zijn normaal gezien wel verwijdert

Ik heb dus geen Internetverbinding

Ik krijg normaal gezien een IP adres via DHCP maar dit moet normaal tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.199 liggen

en ik krijg nu een ip adres als 192.168.183.128

I dacht misschien nog een achterblijfsel van een virus spyware ofzo

en omdat de PC toch al niet zo snel werkt en vol rommel staat, heb ik gewoon de Harde schijfgeformateerd en WinXP opnieuw geinstalleerd.

Maar nog steeds krijg ik dit raar IP adres, en met dit ipadres kan ik ook niet op de router geraken

Als ik het IPadres handmatig verander naar een adres binnen het bereikt van de router 192.168.0.180 bv dan kan ik wel al op de router(192.168.0.1) geraken maar nog steeds niet op internet

Als ik deze op wireless instel dan kan deze wel gewoon op internet maar dit is geen oplossing, dan moet ik mijn beveiligingsniveau van mijn wireless verlagen opdat dit een oudere netwerkkaart is.

Ik had op internet al iets gevonden als winsockfix maar dit helpt niet?

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit eerst doen om virussen of malware zeker uit te sluiten:

Je kan download op een andere computer en dan op usb-stick zetten en zo naar uw probleem computer.

Een HJT log is een log om te zien of je virus of mailware hebt.

Download HijackThis (KLIK)

Indien je windows 7 of vista hebt dan op hijackthis.exe klikken en dan met de rechtermuisknop op run as administrator. Bij XP gewoon op klikken.

Klik nu op "Do a systemscan and save a logfile"

Wacht even en dan krijgt je een logje.

Klik ergens op de log en dan op toetsen CTRL + A klikken en dan CTRL + C

Dan bij uw volgende bericht dan plakken met CTRL + V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er nog een virus of iets dergelijk op zal zitten want hij is geformateerd en opnieuw geinstalleerd

Er staat dus nog niks van software op.

HijackThis Log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 22:13:35, on 14/08/2011

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe

C:\WINDOWS\Dit.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\Aldi Pc\IEFix\IEFix.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

G:\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd

O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\Browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\Browseui.dll

--

End of file - 1942 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je niet op het net geraakt zelfs met een IP in de range is waarschijnlijk omdat de DNS en default gateway niet ingevuld of of verkeerd zijn.

Hing je PC aan de router op het moment dat je hem terug installeerde ? Er zijn virussen die je kunnen infecteren vanaf het moment dat de PC opstart en op dat moment heb je nog geen enkele bescherming. Ik hang een PC nooit aan een netwerk alvorens er een virusscanner opstaat. Je hebt op dat moment ook nog geen updates, dus zelfs "oude" virussen kunnen een probleem geven.

Was de installatie cd een originele of een recovery die je ooit gemaakt hebt. Die zou ook besmet kunnen zijn.

Maar best even afwachten wat kape of Kweezie denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dus een ipadres instel dat binnen het bereikt van de router ligt dan kan ik dus aan andere computers in het netwerk en ook aan de router maar niet op internet

Even nog de gegevens die Windows automatisch insteld

IP 192.168.183.128

Subnet 255.255.255.0

Gateway ////

DHCP 192.168.183.254

DNS 192.168.183.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de kabel getest met een kabeltester en deze blijkt in orde te zijn.

Ik heb de kabel nu rechtsreeks van de PC naar de modem aangesloten zonder de router ertussen

en nu krijg ik wel verbinding met het internet?

Maar met de router ertussen niet.

De router werkt wel bedraad met alle andere apparaten en draadloos ook maar enkel met deze PC niet.

2de test

Ik heb nog een laptop met win XP die draadloos prima werkt

Ik heb deze bedraad aangesloten op de router en deze krijgt dan ook zo'n raar Ipadres 192.168.183.136

Dus het probleem zal eerder bij de router liggen denk ik.

De Vista Desktop die bedraad is aangesloten werkt wel nog prima misschien heeft het enkel effect op XP

Op deze Vista PC draaid ook nog een Virtuele WinXP met VmWare IP 192,168,235,128

Bij Vista netwerkverbindingen:

VMNET1 192,168,17,1

VMNET8 192,168,235,1

Zou het aan de router liggen? Resetten werkt niet dit heb ik al getest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de router eens even uit het stopcontact gehaald

en sindsdien heb ik op geen enkele pc met kabel verbonden is internet ik krijg overal zo'n raar ipadres

enkel als ik zelf een ipadres instel in het juiste bereik kan ik nog op de router geraken maar niet op internet

het draadloos blijft wel op internet geraken.

zou de router gewoon kapot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.