Ga naar inhoud

geen internet, wel netwerkverbinding


conny

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk inderdaad dat we nu de netwerk configuratie eens moeten bekijken.

Kan je inderdaad de tip van MicrosoftHelpt eens proberen ?

En kan je me het merk en type van de Telenet modem doorgeven?

En ook hoeveel toestellen er op het internet conecteren ? (PC's, Laptops, Digiboxen/recorders, Smartphones, Game consoles ...)

Is er nog andere hardware aanwezig tussen de Telenet box en je andere toestellen ?

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het probleem wordt veroorzaakt dat het telenet modem maar een beperkt aantal adressen (= aangesloten toestellen) ondersteunt. Vroeger werd dit bepaald door uw abonnement, die nieuwere abonnementen hebben die beperking niet meer. Eén van de alternatieven om dit op te lossen is van abonnement te veranderen. In sommige gevallen komt u beter en goedkoper uit, maar het scheelt van geval tot geval.

U vermeldt enkele D-Link stations ? Zijn dit switchen, routers ? Kan u de types opgeven?

In bijlage ziet u een voorbeeld van hoe een configuratie met een apart modem en router er uit zou kunnen zien.

post-26208-1417704546,8632_thumb.jpg

Je zou ook via een nieuwe Telenet modem/router kunnen gaan. In dat geval zitten alle componenten in één doos. Je moet wel rekening houden met de rijkwijdte van de wireless dan ....

fnetw2.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me wel wat om met alles op internet te kunnen

in onze kelder staat *Motorola en * D-link 10/100 fast ethernet switch en * kastje waarvan kabel naar digicorder gaat ( NIU65/88-GA-Q1A-BE05)

op gelijkvloers staat * D-link 10/100 fast ethernet switch en * D-link wireless acces point * vaste pc en hier gaan we ook met laptops op internet( want tot op 1ste verdieping is er geen bereik)

Hopelijk kan je me helpen ...ik wil je alvast bedanken voor alle moeite.

conny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zoon USB stick van D-link voor draadloos internet? Zoja zou je normaal een programma van d-link moeten hebben meschien is er daar iets verkeert mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit in het aantal aansluitingen = het aantal adressen dat de motorola modem afgeeft. Elk toestel in een netwerk krijgt een nummer, ook wel IP adres genoemd. Vergelijk het met de nummers van telefoontoestellen op een binnencentrale.

In deze configuratie heb je geen binnencentrale, switches zijn maar verbindingsdozen zoals verdeelblokken voor electriciteit.

Wat je nodig hebt is een "router" = een binnencentrale die het verkeer binnenhuis regelt en alles via één nummer naar buiten leidt.

Je kan twee dingen doen, ofwel zelf een router kopen en installeren, of eens bij de nieuwe abonnementen van telenet kijken en nagaan of je misschien goedkoper en beter af bent met een nieuwe abonnement of een shake.

Een goede router kost ongeveer 80€, maar je loopt het risico dat indien telenet zijn vernieuwingsronde doorzet je hem binnen afzienbare tijd niet meer nodig hebt.

Met het aantal PC's waar je over praat is een vrij snel internet abonnement geen luxe.

En ondertussen is je PC in elk geval weer opgekuist.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik dat eens moeten bekijken, alhoewel ik het raar vind, dat ik met andere laptops( van werk) gewoon om mijn internet kan.

Daar heb je inderdaad gelijk in. Het kan te maken hebben met het feit dat PC's die in het modem gekend zijn wel worden doorgelaten.

Ik dacht nu aan iets anders, er is toch geen "ouderlijke controle" software geïnstalleerd recent ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.