Ga naar inhoud

tippi

Aanbevolen berichten

hoi hoi

ik heb een website gemaakt in publisher maar

omdat er zoveel verschillende resoluties zijn wil ik

dat die website zichzelf aanpast... Weet iemand hoe

ik dit moet doen of hoe ik anders de gehele website moet

centreren? Ik hoor het graag!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

in publisher zal dat niet gaan vrees ik, en uit welke code wordt deze site dan wel opgebouwd ? als ik de hardcode heb kan ik misschien iest hierop nuttiger antwoorden maar nu niet sorry, ben zelf webmaster in bijberoep en er zijn denk ik toch wel veel betere en gratise tools voor websites te maken hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het reageren ;)

Kijk maar eens op Over Tap di Hap. Als het goed is

dan zie je helemaal rechts dat de webpagina niet klopt. Deze site is ook gemaakt met publisher...

En de html code kan ik je wel geven maar daar staat zoveel rommel in... Neem als voorbeeld maar de broncode van Over Tap di Hap als je er raad mee kunt dan hoor ik het graag!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanpassen van resolutie's met programma gegenereerde website's zoals met publisher is niet mogelijk. Als je echter de website opmaakt met bvb CSS dan kunnen we met relatief & absolute positionering werken.

Mijn raad : probeer de website opnieuw te maken, eerst de xhtml code & daarna de CSS voor opmaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cascading Style Sheets. Een opmaaktechniek die samenwerkt met HTML. Met CSS kan een Web-site (door middel van macro's) voorzien worden van een standaard-lay-out voor alle pagina's

Dus bvb je hebt een bepaalde tekst in je xhtml-code :

[/size]<div id="inleiding">
[size=-1]<p>
[/size]In het najaar van 2001 is Tap di Hap geboren. 
Mag ik u voorstellen aan een goednieuw concept op de markt. 
Tap di Hap is ontstaan uit een ouderwetse pinda-automaat op de 
bar van een café en de kartonnen doos met candybars in een 
bedrijfskantine Tap di Hap heeft met veel gevoel voor serviceverlening, 
een hoge dosis enthousiasme en fantasie 
hier een succesvol onderzoek naar gedaan en de volgende f</p>
</div>

Dan komt er bijvoorbeeld in de CSS file testaan om bvb de kleur zwart te maken en een tekstgrootte van 12 pixels.

#inleiding{
color:back;
font-size: 12px;
...
}

Info :

Handleiding HTML - De Nederlandse informatiebron op het gebied van HTML en CSS

Cursus CSS : Inleiding tot CSS

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.