Ga naar inhoud

[OPGELOST] Ad-Aware Plus


Aanbevolen berichten

Een messchien een rare vraag maar hier wil ik iets meer over weten over deze exe bestanden over de instelling van de veiligheid.

Al deze bestanden zijn gecontroleerd door deze site.

Agics computer-support

Hoe kan ik deze bestanden het best instellen in de Ad-Aware Plus.

Er zijn 3 mogelijkheden

*Allowed

*? not set

*Blocked

Ik heb hier de 3 bijlagen toegevoegd

Volgens mijn inziens zijn het geen gevaren en heb ik ze allemaal in het groen gezet.

Wie kan mijn hier meer over inlichten.;)

post-2413-1417703721,4992_thumb.jpg

post-2413-1417703721,5405_thumb.jpg

post-2413-1417703721,5736_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

autoruns

zorgt voor het automatisch opstarten van CD-roms, DVD's,...

[VEILIG]

MsiExec

msiexec behoort toe aan Windows Installer Component en wordt gebruikt om bestanden en/of programma\'s die gebruik maken van de Windows Installer Package Files te installeren. Toepassingen die gebruik maken van Windows Installer Component kan je herkennen aan de extensie msi.

Vandaar komt vervolgens ook de naam: MSI Execute (MSI Executable).

Soms is het proces nog actief bij het opstarten van je computer. Dit kan gebeuren wanneer een installatieproces vereist dat je je computer nog herstart om de installatie correct te kunnen beëindigen.

[VEILIG]

SiteAdv

Onderdeel van Mcafee, beoordeeld hoe veilig website's zijn.

[VEILIG]

Au_

Na wat zoeken heb ik gevonden dat dit wel eens een trojan zou kunnen zijn, scan eens met je antivirus zou ik zeggen.

Bron : au_.exe on Spyware-Net

[MOGELIJK GEVAAR]

everest

Onderdeel van Everest software

[VEILIG]

taskeng

Hoort thuis bij de task sheduler service van microsoft.

[VEILIG]

wmplayer

Windows Media Player van microsoft

[VEILIG]

dsc

Desktop Service Center van microsoft

[VEILIG]

Link naar reactie
Delen op andere sites

au_exe Automatic Update Agent

Automatische Update Agent van de F-Secure Corporation onderdeel van F-Secure Internet Security

laat eerst eens weten of u onderdelen van F-Secure geinstaleerd heeft.

zo niet mag u au_exe blokkeren of evt verwijderen.

Daar heb ik niets van geinstalleerd, zodus blocken maar, hoe kan ik dit verwijderen uit deze user list van RegShield Ad-Aware plus.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hint van Dark_Basics was de juiste. Die au_.exe is een gevolg van een besmetting met een worm of een trojaan op je PC. Tijd om snel met HiJackThis een log aan te maken en dit even als bijlage aan een berichtje te hangen. Kunnen we eens meekijken wat de problemen zijn.

@ skunky_rebel : de automatic update manager van F-secure is normaal fsaua.exe en dus niet die au_.exe, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou gelijk kunnen hebben kape.

maar ook jij en ik ook niet weten dit zeker.

het beste is een hjt logje, kunnen we samen kijken.

Heren het is opgelost, onlangs had ik dit gedownload Finjan Vital Security- SecureBrowsing

en hier was een bestandje van achter geblemen op mijn pc bij het verwijderen van dat programma. Dit programma heb ik dus vervangen door McAfee SiteAdvisor.

Ik heb zelf hjt gedownload en mijn logje zelf gecontroleerd op deze site HijackThis Logfileauswertung

Het was inderdaad geen virus maar een stukje spywaere, ik heb het gefixt en terug een nieuw logje gecontroleerd en het is verwijderd.:laugh::laugh:

Had ik daar niet eerder aan gedacht om dit te controleren.:)

Maar ja, voldoende leert men wel wat bij.

Maar zeker bedankt voor de hulp en tips:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de gepaste lijntjes met HJT gefixt. Er kunnen alleen nog wat "schoonheidsfoutjes" opgekuist te worden.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En er zitten ook nog wat overbodige opstarters op je PC.

Download Codestuff Starter

Start Codestuff Starter op

Selecteer het tabblad Automatisch Opstarten en vink volgende items uit.

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] "C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe" –startup

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" –start

O4 - HKLM\..\Run: [Telemeter 3.0] "C:\Program Files\Telemeter 3.0\telemeter3.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

Deze mag je ook uitschakelen als je op regelmatige basis (maandelijks) manueel scant met dit programma en dit regelmatig update :

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" hide

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.