Ga naar inhoud

Beveiliging standalone pc


Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb hier een oudere pc geherinstalleerd met windows xp die bij een familielid komt te staan voor wat basistaken zoals spelletjes (geen zware games) office, ...

Maar er word ook regelmatig met usb stick, cdrom, enz bestanden op en afgehaald.

Daarom wil ik een goede virusscanner er op zetten om tegen de schadelijke software te beschermen die met usb sticks enz meegebracht kunnen worden.

Dus mijn vraag is welke beveiligingssoftware kan ik best gebruiken voor een standalone pc. Aangezien de meeste internet nodig hebben en er steeds over klagen geen verbinding te hebben enz.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een goede werking van de virusscanner te garanderen heb je zowiezo een actieve internetverbinding nodig...een virusscanner krijgt meerdere keren per dag een update van zijn datebase en af en toe ook een programma-update.

Indien de pc geen internetverbinding heeft kan je dus best eerst de usb-sticks en andere geheugendragers scannen op virussen op een pc met internetverbinding en up-to-date anti-virusprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi barde,

als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen… ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.