Ga naar inhoud

Webcam + Pc Probleem


Errorke_01

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met twee problemen, niet zo heel dringend, maar ik hou mijn pc graag "in orde". :-)

Het eerste probleem gaat over mijn Webcam ( WB-1400T Webcam - Trust 14382 )

Ik heb de drivers geïnstalleerd, en als de pc opstart dan gaat het blauwe lichtje van de webcam aan. [ dus hij krijgt stroom, en/of connectie ? ] Alsk ik dan AMC Cap open, geeft hij de error : Sorry you have no video capture hardware. Ik kijk in configuratie scherm, waar hij wordt weergegeven als een Soc Pc-camera, en in apparaatbeheer ook. Ik ben dan op de site gaan kijken voor hun recentste driver voor Windows 7 , geïnstalleerd => zelfde error ! In Msn werkt hij trouwens ook niet. Als ik de drivers deïnstalleer en ik steek hem opnieuw in, installeert Windows de drivers zelf, maar ook hier geen resultaat. Ook in compabiliteitsmodus geen resultaat.

Het tweede probleem is van de pc zelf, een opstartprobleem.

Bijvoorbeeld, als ik 's morgens opsta, kom terug van school,... Druk ik op de aan uit knop (logisch :D ), hij start op, voorbij het scherm om naar de bios te gaan, daarna zwart scherm. Dus ik zet hem uit via de aan uit knop en zet hem opnieuw aan => hij werkt weer als nieuw. Volgens andere forums is het iets hardware-matig in de computer 'kast' ? Kan het ook aan iets liggen dat pas geïnstalleerd is, want ik heb Windows 7 een paar dagen geïnstalleerd en sindsdien heeft hij dit probleem, of miss ligt het aan de webcam ? Het probleem is ook dat ik mijn Driver CD kwijt ben, maar al die programma's hier kosten geld om ze te updaten. Dus misschien als ik deze kan updaten, dan is het probleem verholpen ? Toen ik Windows Vista gebruikte werkte mijn pc nog perfect, nu ook nog trouwens maar het zijn alleen deze 2 problemen die me toch tegensteken. :hmpf:

Nog een klein vraagje, elke keer als ik Windows media player opstart komt er zo'n scherm met aanbevolen installatie of geavanceerd installatie, dit moet ik elke x doen als ik dit wil gebruiken ? :)

Normaal kan ik mijn Pc-problemen zelf oplossen, maar hier ben ik toch ten einde raad mee, dus ik hoop dat er hier iemand misschien een oplossing weet ? xD

Alvast bedankt,

Errorke_01

aangepast door Errorke_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst eens de webcam driver in orde brengen.

Je ziet daar een etiket en dan ziet je ook uw versie nummer en dan uw driver daar zoeken.

Wel eerst de oude driver verwijderen in configuratiescherm / programma en onderdelen.

Uhu, ik had ze gisteren beiden al is geprobeerd, maar op dat etiket staat gewoon 14382, dus ik denk gewoon dat hij niet werkt voor Win 7 ? Op het microsoft compatibilty center staat dan wel weer dat hij moet werken met Win 7 .

[TABLE=class: downloadtable, width: 1]

[TR=class: alt]

[TD=bgcolor: white]Windows Vista[/TD]

[TD]Only for item no. 14382. 14667 and 15675. Only for Windows Vista 32 bit.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

=> Hier staat hij dan wel, maar voor Vista...

aangepast door Errorke_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet wel een getal achter 14382 staan zoals 14382-02 of 03 of 04

Jammer genoeg niet nee, als je bij Win Vista kijkt, staat die cam er ook zonder -02,-03 erachter.

---------- Post toegevoegd om 11:50 ---------- Vorige post was om 11:49 ----------

Probeer het eens met de Vista driver voor je webcam.

Vaak werken die ook onder Windows 7.

Oke, het is aan het dl'en , na een herstart zal ik laten weten of het werkt :)

---------- Post toegevoegd om 11:56 ---------- Vorige post was om 11:50 ----------

Edit: het heeft niet geholpen, maar de error is wel veranderd,nl : Error 80004002 Cannot find Vcapture:IAMStreamConfig

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.