Ga naar inhoud

blikseminslag nu geen internet meer, netwerkkaart kapot?


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

wij hebben afgelopen zaterdag een blikseminslag gehad en nu ligt ons internet bij de pc's die aangesloten waren op een internet kabel geen internet meer.

de router was sowieso kapot en die hebben we met een oude vervangen, maar de pc's hebben nog geen internet.

we vermoeden dat de netwerkkaarten kapot zijn, aangezien mijn laptop en die van mijn vader wel internet kunnen krijgen via de kabel, maar de pc's niet. (de zelfde kabel voor mijn pc en mijn laptop)

ik heb eens speccy opgestart met de verwachting dat hij dan de netwerk kaart totaal niet zou zien maar nou zag ik dat hij errors gaf in plaats van dat hij hem niet vond.

hij zegt bij WinInet Info dat er een interne fout is opgetreden.

is er een manier om dit op te lossen of ligt het echt aan de netwerk kaarten.

ik weet niet wat hij aangeeft bij de andere pc's. dit is namelijk gedaan alleen op mijn pc.

ik ga dit nog wel uit proberen op die pc's.

grt bergkid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan heel goed mogelijk zijn dat blikseminslag de oorzaak is.

Het hoeft zelfs niet in huis in te slaan.

Om de netwerkkaart te testen of het stuk is doe je zo:

Open cmd

Typ achter > dit: ping -t localhost

Laat het even doen.

Stoppen doe je met CTRL + C

Dan zie je onderaan ook hoeveel fouten er zijn.

Indien er fouten zijn dan betekend dat de netwerkkaart stuk is.

Je kan het aan de verzekering aangeven dat je blikseminslag had gehad en behoorlijk wat schade hebt.

De brandverzekering betaald normaal gezien uw schade uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijzigen

Schakel daar draadloos uit indien aanwezig met de rechtermuisknop.

Acitveert lan-verbinding met de rechtermuisknop

Dubbelklik op de lan-verbinding

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Ik ga vanuit dat de router een IP adres heeft van 192.168.1.1 (dus je dient het aan te passen)

Vul daar in:

IP = 192.168.1.10

Subnetmasker wordt door windowsz ingevuld

standaard-gateaway = 192.168.1.1

Open de browser en typ http://192.168.1.1

Komt je dan in de router?

Zo nee nog even zo laten staan

Open CMD

Typ achter > dit: ping -t 192.168.1.1

Laat het even doen en je weet dat stoppen CTRL + C is

Zie je nu fouten?

Indien er wel fouten zijn dan is de netwerkkabel mogelijk stuk.

Test het met een andere pc of laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen draadloos met de pc, maar ik kan ook alleen maar hamachi vinden en dat is een programma wat ik geinstalleerd heb.

als ik die uit zet maakt het geen verschil.

ik kan nergens lan-verbinding vinden.

ik heb even in de instellingen gekeken van hamachi maar daar stond er ook niks over.

ik kan ook niet bij de router komen. ik kan ook niet het ip adres wijzigen want daar kan ik niet bij komen doordat ik geen netwerk verbinding kan krijgen. ik vermoed dat alles wat naar binnen komt kapot is. mijn vader gaat dit weekend waarschijnlijk de kosten opsturen naar de verzekering en dan vervang ik denk ik wel mijn moederbord.

en als ik die niet vervang zet ik er een netwerk kaart in. dat moet het ook wel oplossen denk ik.

de internet kabel is neit stuk ik zit er met mijn laptop telkens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat in de computerwinkel bevestigen dat de moederbord stuk is door bliksem en dan kan je de moederbord ook aangeven aan de verzekering.

Ik heb onlangs nog een zware blikseminslag gehad vlak naast ons huis en de modem was stuk en de kabel naar de router was gewoon kapot gesprongen doch de router is niet stuk.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

de router was bij ons zwart vanbinnen gewoon helemaal verbrand de versterker als het internet het huis inkomt was kapot.

en waarschijnlijk alle netwerk kaarten die op een internet kabel waren aangesloten.

me vader stuurt vanmiddag de gegevens door naar de verzekering. eens even zien wat ze willen dat we doen of dat ze gewoon uitbetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.