Ga naar inhoud

Privacy gegevens wissen op OS X Lion 10.7


Aanbevolen berichten

Hallo, heb nu een weekje mijn iMac en ben het beestje al aardig gewoon, toch vind ik af en toe zaken waar ik nog 'geen weg mee weet'. Zo testte ik gisteren eens mijn privacy gegevens als volgt: ik log in bij een krant, geef een stem aan een lezersbrief op een forum, log uit, sluit af, wis geschiedenis, verwijder cashebestanden en open daarna Safari opnieuw, log weer in bij de krant, ga naar dezelfde lezersbrief en probeer opnieuw een stem uit te brengen en ik krijg: u hebt al gestemd! Ik heb hetzelfde geprobeerd ZONDER mij in te loggen bij de krant, anoniem dus (alé dat zou het moeten zijn) en tot mijn verbazing kreeg ik hetzelfde: als ik op die bewust brief wou stemmen kreeg ik: "u hebt al gestemd", zelfs 's anderendaags hetzelfde scenario. Dàt vind ik dus niet lekker zitten: vroeger, onder windows had ik aan mijn prullenbak een 'privacy wissen' item en dan gebeurde dit niet. Nu blijf ik met het wrange gevoel over dat het met mijn privacy niet goed gesteld is op deze Mac. Ik gebruikte 'privacy wissen' vooral en steeds na het internetbankieren als extra safety, dat kan ik nu niet meer. Heeft iemand een idee hoe ik 'privacy wissen' op mijn Mac kan installeren, want ik vind het niet leuk dat ik blijkbaar 'herkent' word op een site terwijl ik uitgelogd, of zelfs niet eens ingelogd was en alle geschiedenis en cashebestanden wiste ! :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met Ccleaner voor mac

CCleaner gedownload, uitgevoerd en... noppes, kan nog steeds geen stem uitbrengen op die :eviltongue:brief ! Niet dat die brief mij interesseert hoor, maar dat is de beste manier om te controleren en blijkbaar herkent de krant mij als ik naar hun site ga, zelfs als ik niet ingelogd ben, dus via mijn Mac hé ! Grrr. Als u of iemand anders nog een idee heeft: graag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.