Ga naar inhoud

schijf beschadigt


nbalivenba

Aanbevolen berichten

alle belangrijke bestanden staan op men externe schijf wat moet ik nu doen ?

---------- Post toegevoegd om 18:38 ---------- Vorige post was om 18:36 ----------

Dat ziet er niet zo goed uit helaas!!!!

Probeer alleszins alle belangrijke data te kopieeren naar je externe HD maar Manueel,kopieren en plakken is dus de boodschap.

wat is er dan mis en hoe kan dit komen?

ik heb een harde schijf crash gehad vorig jaar .

en er steekt een nieuwe harde schijf in van mei..

hoe is dit kunnen gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nog een volledige kopie maken van je bestaande harde schijf, een zogenaamde image.

De harde schijf moet worden vervangen, na de vervanging kan je eventueel de eerder gemaakte image op nieuwe harde schijf plaatsen...je start dan op vanop een zelf gebrande DVD.

Mogelijke programma's om die image te maken : Paragon of Macrium Reflect (klik er op).

Om te weten te komen welk type HDD er is ingebouwd kan je het volgende uitvoeren :

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dit gebeurt of kan gebeuren kan niemand zeggen helaas.

Wat we wel nog even kunnen doen is een schijfcontrole.

Klik op Start-Computer en selecteer daar je HDD,klik ne met rechtermuisknop op die schijf en selecteer Eigenschappen.

Daar aangekomen klik je op de tab Extra en klik je onder Foutcontrole op Nu controleren.

Bevestig dit als daarom gevraagd word en herstart je PC,deze zal nu je HDD controleren op eventuele fouten en indien mogelijk herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dit gebeurt of kan gebeuren kan niemand zeggen helaas.

Wat we wel nog even kunnen doen is een schijfcontrole.

Klik op Start-Computer en selecteer daar je HDD,klik ne met rechtermuisknop op die schijf en selecteer Eigenschappen.

Daar aangekomen klik je op de tab Extra en klik je onder Foutcontrole op Nu controleren.

Bevestig dit als daarom gevraagd word en herstart je PC,deze zal nu je HDD controleren op eventuele fouten en indien mogelijk herstellen.

heb ik al gedaan :D

maar heb de melding nu uit gezet

want opzich heb ik geen problemen .. buiten die melding dan.

dus heb hem uitgezet . indien ik toch nog problemen ondervind ga ik ermee naar de winkel :D

bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 30][/TD]

[TD=width: 870]Backup aborted! - Unable to read from disk - Error Code 1117 - Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%, colspan: 3][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

deze melding krijg ik met de 2 backup programmas deze komt op ongeveer 98% ofzo hoe komt dit ?

met de basis backup via config scherm lukt ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.