Ga naar inhoud

Win 8 Beta.


rob

Aanbevolen berichten

Als je de nieuwste versie van VB hebt, moet je bij stap 3 van de handleidung (link in post nr 1) wel kiezen voor Windows 8 en NIET voor windows 7.

Ik heb gekozen voor 2 cpu's , 1 GB Ram en een dynamische harde schijf van 60 GB.

Voor het beeldscherm heb ik 64 MB geheugen voorzien.

Bij het installeren moet je wel de harde schijf nog "mounten" en formatteren.

Ik heb verder bij de installatie geen problemen ondervonden.

Er hangt natuurlijk ook veel af van de je echte machine (host).

Weet dat het toegekende geheugen en CPU van de virtuele machine onbeschikbaar wordt op de host als de virtuele machine opstart.

Misschien is je host net niet krachtig genoeg om er een virtuele Win 8 op te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wabbit , heb nog eens een poging gedaan , zonder succes :argh:

Het zal wel aan mijn pc liggen !

Ik kon ook niets verhanderen aan cpu's !

Ik stop er mee !

Spijtig , ik heb ook eens Linux laten draaien in VBox -- zonder probleem !!

Groetjes.

Nog iemand hier om iets te posten , anders sluiten we dit topic :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is je host net niet krachtig genoeg om er een virtuele Win 8 op te draaien.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Dan kunnen ze kijken naar de specs van je host en nagaan of hij krachtig genoeg is om Win 8 te draaien in VB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat ik dacht.

Als je in VB de minimum hardware settings voor win 8 instelt, zal je host systeem te weinig resources over houden om zelf nog vlot te werken en dan gaat het mis.

Zelf heb ik een I3 processor (@ 3.5 GHz), 4GB ram en Win 7 ultimate.

Mijn host systeem voelt het wel als Win 8 open staat maar het is nog steeds werkbaar.

Probeer Win 8 eens te installeren op een host met een quad core en 4GB ram en je zal het verschil merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je met VB vroeger al eens een virtuele machine aangemaakt op je laptop?

Indien ja, welke windows heb je toen geinstalleerd?

Draaide die vituele machine goed?

Draaide je host machine toen ook nog vlot?

Virtuele machines zijn eigenlijk een beetje "tricky" in die zin dat de systeembronnen (resources) die je aan een vituele machine (guest) toewijst, onbeschikbaar worden voor de host zodra de guest opgestart wordt.

Je moet dus altijd zorgen dat je host nog voldoende resources voor zichzelf heeft als er een guest wordt opgestart.

Op een voldoende krachtige host kan je dan 2 en 3 guests tegelijk opstarten.

Ik heb momenteel 6 virtuele machines: XP, Vista, Win7, Win8, Ubuntu 10.9 en Mac Snowleopard.

Ik kan zonder problemen 2 guests tegelijk opstarten, met 3 wordt het merkbaar trager; zowel de guest als de host zelf.

Het "geheim" zit dus in de host: hoe meer resources deze heeft hoe meer guests je tegelijk kan openen.

Met een I7 en 8GB ram is het geen probleem om 3 en 4 guests tegelijk open te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.