Ga naar inhoud

Zoekfunctie windows 7 werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Ik heb dit gevonden:

Klik opStart>Instellingen>Configuratiescherm>Systeembeheer>Services

In de lijst van services rechtsklik op Windows Search Serviceen selecteer Eigenschappen.

Als de service op Automatisch staat zet hemdan op handmatig en stop de service indien deze nog loopt.

Hiermee benje-hopelijk-van de irritante foutmelding af.

Als je rechtsklikt op het icoontje voor de C: schijf en naar het tabblad Algemeen gaat, kan je dan:"Dit station indexeren voor snellere zoekopdrachten" aan- of uitvinken?

Zo neen, meldt het ons.

Zo ja, vink het dan uit.

Open Verkenner, en open C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Temp

Selecteer de map Temp en kies in je knoppenbalk voor Knippen.

Ga naar je Bureelblad, rechtsklik er op en kies voor Plakken.

Terug naar Verkenner, en open C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows

Selecteer de map Windows en kies in je knoppenbalk voor Knippen.

Ga naar je Bureelblad, rechtsklik er op en kies voor Plakken.

Kopïeer de twee mappen die je op je bureelblad hebt gezet naar een

externe opslagplaats, een USB-stick of een CD-RW, enzovoort....

Herstart de PC.

Klik op Start>Instellingen>Configuratiescherm>Systeembeheer>Services

In de lijst van services rechtsklik op Windows Search Service en selecteer Eigenschappen.

Als de service op Automatisch staat laat het dan zo, en anders zet je hem op Automatisch.

Rechtsklik op het icoontje voor de C: schijf en ga naar het tabblad Algemeen, vink daar

:"Dit station indexeren voor snellere zoekopdrachten" aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer heeft u dit probleem? U geeft aan dat u een "tijdje" last heeft hiervan. Wellicht kunt u een systeemherstel naar eerdere datum uitvoeren. U kiest dan een datum van voor dat het probleem ontstaan is.

Hoe doet u zoeken, de zoekbalk in het startmenu of echt in de verkenner (rechtsboven)? Eventueel de computer opnieuw opstarten in een cleanboot. Bij een cleanboot worden alle niet- Microsoft services en software tijdelijk uitgeschakeld. Hoe u dit kunt doen staat hieronder beschreven:

Opmerking Wanneer u deze stappen uitvoert, is het mogelijk dat u bepaalde functionaliteit van services niet meer kunt gebruiken. Wanneer u de instellingen weer inschakelt, wordt de functionaliteit hersteld. Het probleem of het foutbericht kan dan echter ook weer optreden.

1. Klik op Start

2. , typ msconfig in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.

Als u om een beheerderswachtwoord of bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Doorgaan.

3. Selecteer op het tabblad Algemeen de optie Selectief opstarten.

4. Schakel onder Selectief opstarten het selectievakje Opstartonderdelen in het geheugen laden uit.

5. Open het tabblad Services, schakel het selectievakje Alle Microsoft-services verbergen in en klik op Alles uitschakelen.

6. Klik op OK en klik op Opnieuw opstarten.

Na de herstart zult u zien dat verschillende software niet meer automatisch gestart worden. Dit is verder niet relevant, het is enkel de bedoeling om nu de zoekfunctie te proberen. Wanneer de zoekfunctie nu wel werkt, zou de oorzaak van het probleem in een van de geinstalleerde programma's te vinden kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de bovenstaande tips had ik ook nog een aantal vragen gesteld. Zo vroeg ik sinds wanneer u dit probleem heeft. Wellicht is het probleem ontstaan na het installeren van bepaalde software. Of juist na het verwijderen van bepaalde software?

Daarbij vroeg ik hoe u de zoekfunctie gebruikt. Die in het startmenu of die in de Windows verkenner. Inmiddels weten we nu dat de zoekfunctie uit het startmenu niet werkt. De zoekbalk in het start menu werkt namelijk ook als de "Uitvoeren" functie van Windows XP. Die was ook te bereiken met de sneltoets Winkey+R.

Wat u nog zou kunnen controleren is of dit probleem ook op andere gebruikers accounts van deze computer aanwezig is. Indien er geen andere gebruikersaccounts aanwezig zijn, dan kunt u er eentje maken.

[h=3]Een gebruikersaccount maken[/h]

  • Als u Gebruikersaccounts wilt openen, klikt u achtereenvolgens op de knop Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_818.jpg, Configuratiescherm, Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht en Gebruikersaccounts.
  • Klik op Een andere account beheren. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b_48.jpgAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  • Klik op Een nieuwe account maken.
  • Typ de gewenste naam voor de gebruikersaccount, klik op een accounttype en klik op Account maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet de bedoeling om met mijn vorige opmerkingen minachtend te doen, indien dit zo overkwam mijn excuus...

Over de zoekfunctie:

Ik kan niet goed herinneren wanneer het probleem precies ontstaan is. Doordat ik normaal kon werken heb ik het probleem links laten liggen. Nu blijkt natuurlijk dat het ontbreken van de toepassing bijzonder vervelend is.

Net een nieuwe account aangemaakt en daar werkt de zoekfunctie wel...blijkbaar een stap in de goeie richting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verder onderzoek gedaan naar het niet functioneren van de Windows Search in Windows 7. Er kunnen verschillende oorzaken zijn welke allemaal hun verschillende oplossingen hebben om uit te voeren. En dan nog is het de vraag of het probleem verholpen kan worden. Ik heb verschillende oplossingen getest op een Windows 7 machine en sommige stappen lijken niet overeen te komen met de informatie op de testmachine.

Aangezien het probleem niet aanwezig is in een nieuw gebruikers account, is het wellicht makkelijk om de bestanden van het een naar het andere profiel te verplaatsen en verder te werken in het nieuwe account. Meer info over hoe u dit kunt doen staat beschreven op de volgende Microsoft website:

Een beschadigd gebruikersprofiel herstellen

Note: Hoewel aangegeven wordt dat u voor het uitvoeren van de stappen 3 gebruikersaccounts nodig heeft, kunt u deze stappen ook perfect uitvoeren met 2 accounts ( Het oude en het nieuwe account). De derde account is nergens voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.