Ga naar inhoud

Installatie windows 7 ultimate 64 bit, ntldr ontbreekt.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij het proberen installeren van windows 7 op mijn nieuwe clevo p170hm laptop

krijg ik de melding dat "ntldr ontbreekt druk ctrl+alt+del". wat research gedaan en ntldr files

in windows 7 bestaan niet, ssd geformateerd (zonder letter, wel actief geplaatst),

nog niet opgelost. ssd werkt perfect op mijn desktop. In bios heb ik eerst staan usb hdd en

dan ocz ssd. (Ik boot en installeer dus via usb hdd)

Er zit nog een andere hdd in en die is niet geformateerd.

Heel wat opgezocht, maar veel is te vinden over xp en over windows 7 waar het

besturingsysteem al is geinstalleerd, hij is dus nieuw en er is niets eerder op geinstalleerd

van besturingsystemen of dergelijke software, wel oprobeerde ik via de ssd rechtreeks de

os en drivers te installeren, maar sinds dit niet lukte heb ik deze weer geformateerd.

Alvast bedankt voor de moeite en als je nog meer info nodig hebt vraag maar.

Charlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens of na het booten van de usb hd, ik denk na. usb hd = installatie medium en os staat op usb hd.

Misschien gebeurt er hier iets verkeerd bij het installeren van os via usb hd, moet er iets specifieks gebeuren,

normaal gebeurd dit toch via autorun? Wat heb ik gedaan, iso extract to usb hd, gekoppeld laptop, bios veranderd,

1 usb hd 2 ssd en opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, bedankt, maar dit heb ik al geprobeerd, er zijn veel zo een mogelijkheden die ik zag, maar allemaal zijn

ze bedoelt om via de cd te werken en mijn iso staat op mijn pc.

Maar het zou normaal moeten lukken via de "windows 7 usb/dvd tool", ik probeer dit en meld terug of het gelukt is.

Dan denk ik dat je ergens overheen gelezen hebt in die handleiding.

Als je ISO op pc staat moet je die mounten in een virtuele cd/dvd rom. Dat kan met Daemon tools, Phatom cd of Poweriso.

post-23245-1417704586,6691_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik inderdaad overgelezen. Ik was gestopt omdat ik verder "cd boot" zag staan.

Spijtig genoeg lukt deze dus toch niet omdat het enkel via usb flash drive gaat en niet via

usb externe harde schijf. Voor deze toepassing is windows download tool veel makkelijker, ik heb

een usb stick geleend en probeer dit nu mocht dit niet lukken, wat wel verlopig het geval lijkt kan ik

deze nog gebruiken. Spijtig dat het zo moeilijk is van een bootable usb hdd te maken, iets met boot

sector te doen, mocht je hier nog een oplossing voor hebben mag je mij dat altijd melden, ben erg

geinteresseerd.

Charlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe vermoed ik dat het mogelijk moet zijn om een USB disk multi-boot te maken door verschillende partities te gebruiken. Het probleem is dat je dan ook een multiboot-loader moet kunnen aanspreken op die schijf.

Het lijkt me eigenlijk veel handiger, en veiliger om via een USB stick te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar het lukte met een stick niet via windows tool en ik probeerde via SevenBits - How to - Windows 7 installeren van een USB stick, ik kon niet openen als administrator,

waarschijnlijk moet ik in veilige modus opstarten, lukt wel in win7. Maar ik heb dan maar gewoon

een dvd gebrand, het zal voor de volgende keer zijn want ik heb er geen tijd meer voor.

Toch bedankt voor alles, windows 7 staat op mijn laptop, Charlie. afgerond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.