Ga naar inhoud

diavoorstelling Powerpoint


koosr46

Aanbevolen berichten

Ik had alles goed lopen, maar door een soort "worm" moest ik alles op nieuw installeren.

Nu krijg ik bij het aanklikken van een PPS bestand, de eerste dia te zien en dat wil ik ook, maar hij laat me aan de linkerkant ook in het klein de volgende dia's zien.

Ik gebruik Office 2010.

Ik hoop dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel en dan ook nog een oplossing heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan opent je diavoorstelling zich gewoon in het programma powerpoint.

Ga via start naar configuratiescherm.

Klik daar op standaardprogramma's.

Dan ga je naar een bestandstype of protocol aan een bestand koppelen.

Ga in de lijst naar pps en ppsx.

Die moet ingesteld staan als microsoft powerpoint dia- voorstelling.

post-23245-1417704586,5125_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er even een bijlage bijgedaan, om het wat duidelijker te maken.

Het gaat mij dus om de dia's die links staan. Ik wil die weg hebben. Als ik een ontvangen powerpoint wil zien dan wil ik daar op klikken en dan alleen de dia en niet alles er om heen. Misschien is de kopregel ook een aanduideing dat er iets fout is "compatiliteitsmodus"

aangepast door Asus
mislukte bijlage verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet aan de linkerkant op het kruisje klikken zoals aangegeven op onderstaande afbeelding om die dia's weg te krijgen.

De compatibiliteitsmodus staat er omdat je geopend bestand een pps- bestand is, dus gemaakt in een oudere versie van powerpoint.

Jij hebt versie 2010, als je daarin een powerpoint maakt en je slaat die op krijg je een ppsx- bestand.

Er is dus niks met je software. ;-)

post-23245-1417704586,727_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf gebruik versie 2007.

Maar via het menu beeld helemaal bovenaan je venster kan ik de weergave veranderen.

Is in versie 2010 hoogstwaarschijnlijk ook zo.

Ook kan je via opties voor powerpoint in het tabblad geavanceerd de weergave aanpassen.

Zie afbeelding.

post-23245-1417704586,7803_thumb.jpg

aangepast door clarkie
toevoeging afbeelding
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scherm voor PowerPoint 2010 is analoog aan dat van PowerPoint 2007.

Klik op start (Windowsknop links onderaan) --> alle programma"s --> Microsoft Office --> Microsoft PowerPoint 2010.

Het programma opent zich...je klikt nu links bovenaan op de bruine knop Bestand...in het volgende scherm klik je in de linkerkolom op Opties ...er opent zich opnieuw een ander scherm, waarin je in de linkerkolom op Geavanceerd klikt.

Nu vergelijk je de instellingen van jouw programma met de afbeelding uit Clarkie's post (bericht 8 in dit topic).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.