Ga naar inhoud

internetaansluiting


laura,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

denk dat ik hier bij het juiste ondw. zit.

wij hebben thuis beneden onze internet aansluiting en een pc die internet heeft via de kabel.

Boven hebben wij 2 laptops en een pc die via draadloos netwerk internet hebben.

Nu willen wij die pc wat beneden staat ook naar boven brengen en dat die pc dan boven via de kabel werkt, maar het is niet duidelijk hoe we dat voor elkaar krijgen.

Kunnen jullie misschien helpen?

Hoe krijgen we die pc wat naar boven gaat op het internet via de kabel.

Moeten we dan een kabel naar boven trekken oid?

ik hoop dat jullie kunnen helpen.

groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Powerline is een goede oplossing mits de twee stopcontacten (onder en boven) op de zelfde fase draad is en nog liefst op dezelfde zekering is aangesloten.

Als de stopcontacten niet te ver van mekaar is dan is de verbinding ook prima.

De powerline die Jean-Pierre voorstelt is wel een snelle over elektriciteit maar de verbinding blijft 100 Mbps wat toch ruim voldoende is.

In geval van bovenstaande keuze dient je nog een draadloos toestel te hebben als je ook draadloos wilt hebben.

De toestel dient je aan te sluiten op de powerline of switch

In geval van switch: De switch sluit je aan de powerline en dan draadloostoestel aansluiten en je kan dan eveneens nog 4 computer op aansluiten met de kabel.

Dus powerline--->powerline--->draadloos toestel

Ofwel powerline--->powerline--->switch--->draadloos toestel

Een andere manier is dit:

Je koopt een draadloos router voor onder en boven koopt je een range extender

In dat geval hebt je geen kabel nodig voor naar boven.

Je kan slechts 1 computer op de range extender aansluiten ofwel een switch aansluiten op range extender en dan kan je nog 5 computer op aansluiten met de kabel.

Het voordeel ervan is dat je overal in huis met de laptop internet hebt en dit onder als boven.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

bedankt voor je uitleg!

ik heb nog wel een vraag..

wij hebben een router thuis, maar die is niet draadloos en we hebben een range extender.

Op deze manier moet er dus wel een kabel naar boven getrokken worden? of is dat niet noodzakelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

naar mijn mening ben je nog altijd beter af met een powerline.

Boven zet je dan een hub(een internetverdeler in lekentaal) waarmee je dan de 2 laptops en de computer kan aansluiten. Je extender kan je dan nog aansluiten als je nog steeds wifi wilt thuis.

ipv je computer beneden steek je de draad van je pc in 1 powerline.

en de andere powerline boven en daarvan een draad naar die hub.

voila, klaar.

ook als je een powerline koopt zitten er plannetjes bij over hoe je alles moet opzetten :)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.